علت مرگ آزاده نامداری در هاله‌ای از ابهام

فروزش، مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران: جسد خانم آزاده نامداری به سالن تشریح کهریزک رفته است

کالبدگشایی جسد آزاده نامداری انجام شد اما تعیین علت فوت منوط به حصول نتایج آزمایشات سم‌شناسی و آسیب‌شناسی است. 

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در مورد تشریح جسد آزاده نامداری گفت: «درحال حاضر تشریح خانم نامداری تمام شده است و ما کاربرد گشایی را به اتمام رسانده‌‌ایم و نمونه‌های لازم را برداشته و به آزمایشگاه ارسال کرده‌ایم و از امروز کار آزمایشگاه شروع می‌شود.»

 بارداربودن خانم نامداری را کاملا تکذیب می‌کنم. بر اساس معاینه ظاهری و کالبدگشایی که توسط کارشناسان پزشکی قانونی انجام شد، هیچ آثاری از بارداربودن به دست نیامد.

رحم و ضمائم رحم ایشان در اندازه طبیعی و فاقد هرگونه محصول حاملگی بوده است. هیچ‌گونه آثار جراحت و ضرب و شتم در کالبدشکافی ظاهری دیده نشد.

او در پاسخ به سوال دیگری که از خانه خانم نامداری مقداری قرص کشف شده و آیا آن قرص‌ها نشانی بر خودکشی او بوده است، گفت: «این موارد باید پس از بررسی آزمایش‌ها مشخص شود.»

زمان اعلام نتایج کالبد شکافی آزاده نامداری خارج از نوبت قرار گرفته و سعی می‌کنیم به صورت سریع‌تر کار خود را انجام دهیم و نتایج را در اختیار مرجع قضائی قرار دهیم.

اعلام نتیجه بستگی به نوع آزمایش‌ها دارد، نمی‌توان زمان مشخصی را برای آن در نظر گرفت.

در بدو و معاینه و کالبدگشایی هیچ‌گونه اظهارنظری درباره نوع ماده نمی‌دهیم، آزمایش‌ها را انجام می‌دهیم تا بتوانیم به جواب سوالات برسیم و از همین راستا اظهارنظر درباره نوع ماده یا داروی مصرفی در حال حاضر زود است و باید ابتدا نتایج گرفته شود و سپس به مرجع قضائی اعلام کنیم آیا در نمونه‌ها دارو و موادمخدر کشف شده است یا خیر، در حال حاضر پیش از اعلام نتایج هیچ اظهارنظری نمی‌کنیم.

پیکر آزاده نامداری آماده تحویل به خانواده است

سرپرست دادسرای امور جنایی تهران هم گفت: «آزمایش‌‎های مرسوم برای مشخص‌شدن علت فوت خانم نامداری در حال انجام است و پزشکی قانونی با دقت در حال انجام این موضوع است. از نظر قضائی هیچ منع و محدودیتی برای تحویل جسد به خانواده متوفی وجود ندارد.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.