رونمایی از تیم ملی فوتبال بعد از 5 ماه

تیم ملی فوتبال عصر سه‌شنبه به مصاف سوریه می‌رود

تیم ملی فوتبال ایران عصر سه‌شنبه با هدایت دراگان اسکوچیچ دیداری دوستانه را با سوریه برگزار می‌کند

شهروند آنلاین: تیم ملی فوتبال ایران در دو سه سال اخیر و بعد از جدایی کارلوس کی روش روزگار عجیب و پرماجرایی را پشت سر گذاشت. مارک ویلموتس، مربی بلژیکی، فوتبال ملی ما را به چالش کشید و یکی از ضعیف‌ترین نتایج تاریخ تیم ملی را هم رقم زد. به طوری که اکنون تیم ملی برای رسیدن به مرحله دوم مقدماتی جام جهانی باید هر 4 دیدار باقی‌مانده خود را با پیروزی پشت سر بگذارد. البته ویلموتس با رویای دریافت خسارات چندین میلیون دلاری برای کار نکرده از تیم ملی جدا شد.

اکنون دراگان اسکوچیچ هدایت تیم ملی را برعهده دارد. مربی بدشانسی که بعد از آنکه سکاندار تیم ملی جمهوری اسلامی ایران شد شرایط فوتبال جهان بخاطر ویروس کرونا بهم ریخت. تمامی مسابقات ملی و باشگاهی در فوتبال جهان دچار وقفه‌های چندین باره شد.  ویروس کرونا نظم جهانی و به تبع آن نظم فوتبال جهان را برهم زد و در نتیجه اسکوچیچ بیشتر از آنکه روی نیمکت مربیگری تیم ملی بنشیند روی سکوی ورزشگاه‌ها نشست و مسابقات لیگ برتر را رصد  و آنالیز کرد.

در نهایت تیم ملی ایران با هدایت اسکوچیچ در سال 1399 دو بازی تدارکاتی مقابل ازبکستان و بوسنی انجام داد که در هر دو بازی به پیروزی رسید تا بارقه‌هایی از امید در دل فوتبالدوستان ایرانی روشن شود. همه می‌دانیم که تیم ملی در خردادماه بازی‌های سخت و نفسگیری مقابل بحرین و عراق دارذ. مسابقاتی که با سیاسی‌کاری مسئولان فیفا و AFC, ظلم آشکار به فوتبال ملی ایران از حق میزبانی هم محروم شدیم و حالا باید بخاطر کرونا در کشور بحرین! دوباره به مصاف حریفان برویم.

در چنین شرایطی اولین بازی تیم ملی در آغاز قرن جدید روز دهم فروردین ساعت 17:30 در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. ملی‌پوشان ایرانی در مسابقه‌ای تدارکاتی در حالی به مصاف سوریه خواهند رفت که برخی منتقدین از اسامی دعوت شده به تیم ملی ایرادهایی گرفتند اما اسکوچیچ در واکنش به این ایرادها مدعی شده که می‌خواهد به بازیکنانی که شانس بازی کمتری داشته‌اند میدان بدهد.

سوریه هفته گذشته مقابل بحرین یکی از حریفان اصلی ما هم به میدان رفت و 3 بر یک در آن بازی شکست خورد. حالا سوری‌ها مقابل ایران قرار می‌گیرند در حالی‌که مثل بازی با بحرین عمر سوما، ستاره گلزن خود را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد.

بازی با سوریه اولین گام آماده‌سازی تیم ملی قبل از مسابقات سخت و حساس در خرداد 1400 است. همه امیدواریم که تیم ملی با اتکا به توانایی‌های بازیکنان مستعدش و هدایت فنی اسکوچیچ هم حریفان را و هم مدیران سیاسی‌کار فیفا و ای‌اف‌سی را شکست بدهد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.