پیشنهاد احتمالی دولت بایدن برای شکستن بن‌بست توافق هسته‌ای ایران

پولتیکو: «بسته پیشنهادی آمریکا به ایران این هفته ارایه می‌شود»

دو نفر از افراد آشنا به اوضاع به پولتیکو گفتند که مقامات دولت بایدن این هفته قصد دارند پیشنهاد جدیدی را برای شروع مذاکرات ارایه دهند. در این پیشنهاد از ایران خواسته شده است تا برخی از فعالیت‌های هسته‌ای خود مانند کار بر روی سانتریفیوژ‌های پیشرفته و غنی‌سازی اورانیوم تا خلوص ۲۰درصد را در ازای کاهش تحریم‌های اقتصادی ایالات متحده متوقف کند.

شهروندآنلاین: تارنمای پولتیکو دوشنبه شب در گزارشی اعلام کرد که ایالات متحده تلاش می‌کند با پیشنهاد جدیدی به تهران بن‌بست توافق هسته‌ای ایران را بشکند.

دو نفر از افراد آشنا به اوضاع به پولتیکو گفتند که مقامات دولت بایدن قصد دارند این هفته پیشنهاد جدیدی را برای شروع مذاکرات ارایه دهند.

در این پیشنهاد از ایران خواسته شده است تا برخی از فعالیت‌های هسته‌ای خود مانند کار بر روی سانتریفیوژهای پیشرفته و غنی‌سازی اورانیوم تا خلوص 20درصد را در ازای کاهش تحریم‌های اقتصادی ایالات متحده متوقف کند.

یکی از این افراد تأکید کرد که هنوز جزئیات در دست بررسی است.

به هیچ وجه قطعی نیست که ایران این پیشنهاد را بپذیرد. در اوایل سال جاری، تهران پیشنهادی از سوی ایالات متحده را غیرقابل قبول دانست و آن را رد كرد و سپس ایده خود را ارایه داد كه تیم بایدن اعلام کردند چنین پیشنهادی شانسی برای موفقیت ندارد.

یکی از افراد آشنا به شرایط گفت پیشنهاد آمریکا که قرار است در این هفته ارایه شود «بیش از هر چیز در مورد تلاش برای شروع گفت‌وگو» بین ایالات متحده و ایران است.

واکنش ایران به گزارش پولتیکو در مورد پیشنهاد جدید دولت بایدن

 

نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد اعلام کرد که برای بازگشت آمریکا به برجام به هیچ طرحی جز تصمیم سیاسی واشنگتن برای اجرای تعهدات نیاز نیست.

در صفحه توییتری نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد آمده است: «ایران در مورد موضوعات با سایر مشارکت‌کنندگان برجام در تماس است.»

این یادداشت ادامه می‌دهد: «هیچ پیشنهادی برای پیوستن مجدد ایالات متحده به برجام نیاز نیست. این فقط به یک تصمیم سیاسی ایالات متحده نیاز دارد تا تمام تعهدات خود را طبق این توافق‌نامه به طور کامل و فوری اجرا کند و به قطعنامه ۲۲۳۱ پایبند باشد.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.