همیشه آخرش سخته

وحید میرزایی

در روزهای واپسین ‌سال ١٣٩٩ قرار داریم و با اینکه ‌سال بسیار سختی از حیث وجود ویروس کرونا را پشت‌سر گذاشتیم، مردم اما با امید و عشق در حال تدارک‌دیدن برای‌ سال جدید هستند. برخی از مردم با اینکه تعدادی از دوستان یا آشنایان‌شان کرونا گرفته‌اند، پول خرید دارو ندارند، قادر به تهیه یک گوشت مرغ ناقابل نیستند تا شکم خود را سیر کنند، اعضای خانواده‌شان بیکارند و از هر حیث تحت فشار اقتصادی هستند اما در آستانه عید به دوربین لبخند زده و برای مسئولان آرزوی سلامتی و طول عمر می‌کنند، اما در آستانه ‌سال جدید به‌‌عنوان آخرین مطلب این ستون در‌ سال ٩٩ بهتر دیدیم چند دعا و آرزو کنیم، شاید ‌سال جدید، ‌سال کمی فقط کمی بهتر از ‌سال ٩٩ باشد.
– خداوندا همان‌‌طور که می‌دانی اینجایی که ما هستیم، لذت‌بردن معیارهایش با دیگر جاهای دنیا متفاوت است؛ مثلا نفس‌کشیدن، راه‌رفتن، نگاه‌کردن، گوش‌کردن، لمس‌کردن، خوردن و آشامیدن و درنهایت زنده‌ماندن، اما ما نباید پررو شویم و همه این کارها را زیاد انجام دهیم. برای همین دوستان اساسا طوری برنامه‌ریزی کرده‌اند که به صورت پایلوت زیاده‌روی نکنیم و لذت نبریم. برای همین هوا طوری شامل تمام عناصر جدول مندلیف است که نمی‌توانیم زیادی نفس بکشیم، یا در خیابان آنقدر چاله چوله است که به این راحتی نمی‌توان راه رفت. در مورد گوش‌دادن هم که واضح است فقط سالار عقیلی و آقای گلریز. لمس‌کردن را که اصلا صحبتش را نکن. خنده هم اگر زیادی منجر به لذت شود، سریع برخورد می‌شود. می‌ماند زنده‌‌ماندن که آن هم خیلی محدود شده اخیرا. بالاخره مملکت قانون دارد معنی ندارد همین‌جوری بی‌خودی راست‌راست زنده بمانیم. همین. خواستم تذکری داده باشم.
– خداوندا به برخی بندگانت بفهمان حقیقتا یک چیزی بگویند که بگنجد. حداقل حقوق کارگر سه ‌میلیون تومان آخر؟ اگر می‌گنجد که هیچی. ما برویم دمر بخوابیم.
– بارالها در جایی که هستیم اصلا آنتن نداریم اما تا دلت بخواهد پیامک ارزش افزوده دریافت می‌کنیم، بیکار نداریم اما تا دلت بخواهد بنگاه کاریابی داریم، علم خاصی هم نداریم اما در عوض چوب به اسب بزنی دانشگاه داریم. فقر و فلاکت نداریم اما تا دلت بخواهد موسسه خیریه و برنامه عصر جدید و ستاره هفتصد… مربع برای کمک به فقیران داریم. مشکلات اقتصادی که اصلا نداریم اما ده‌ها وزیر اقتصاد داریم. می‌خواهم بگویم ما کلا خیلی خوبیم فقط بی‌خودی موازی‌کاری می‌کنیم که آن هم به همت مسئولان حل می‌شود. نگران نشو.
–  خداوندا یک چیزی راستی. بازپخش سریال گاندو از شبکه‌ آی‌فیلم را حتما ببین. خیلی چیزها دستت می‌آید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.