سال نکوی تیم‌ملی فوتبال با برد شروع شد

تیم‌ملی فوتبال ایران با نتیجه 3 بر صفر مقابل سوریه به برد رسید

تیم‌ملی فوتبال ایران بعد از 5 ماه در یک بازی تدارکاتی مقابل سوریه قرار گرفت و سال 1400 را با پیروزی شروع کرد.

شهروند آنلاین: دو تیم فوتبال ایران و سوریه از ساعت ۱۷و30 دقیقه امروز در دیداری دوستانه در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که تیم‌ملی ایران در این دیدار در پایان با نتیجه ۳ بر صفر به پیروزی رسید تا اسکوچیچ همچنان آمار ۱۰۰درصد پیروزی را روی نیمکت تیم‌ملی داشته باشد. این همچنین نخستین باخت نبیل معلول به‌عنوان سرمربی مقابل ایران بود. این مربی پیش از این توانسته بود با تیم‌ملی تونس، تیم‌ملی ایران را شکست دهد.

تیم‌ملی بازی را هجومی‌تر آغاز کرد و در دقیقه ۲ صاحب ضربه کرنر شد که ارسال قلی‌زاده روی دروازه با ضربه سر کنعانی‌زادگان همراه شد تا شاگردان اسکوچیچ خیلی زود دروازه ابراهیم آلما را باز کنند.

در ادامه حملات تیم‌ملی ادامه داشت و در ۱۵ دقیقه پایانی نیمه نخست، بیشتر در میانه‌های میدان دنبال شد و سوری‌ها سعی کردند با ارسال‌های فراوان روی دروازه تیم‌ملی، راه دروازه را باز کنند اما این شاگردان اسکوچیچ بودند که روی شروع عالی بیرانوند و روی یک ضدحمله به گل دوم‌ رسیدند. دروازه‌بان ایران با شروع مجددی بلند، طارمی را در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان حریف قرار دهد که توپ طارمی را آلما برگشت داد اما آزمون موفق شد در ریباند دروازه سوریه را در دقیقه ۳۸ باز کند.

در نیمه دوم تیم‌ملی باز هم هجومی آغاز کرد و سعی داشت به دروازه حریف نزدیک شود. در دقیقه ۴۸ و باز هم روی شروع مجدد بیرانوند، طارمی با دروازه‌بان حریف تک به تک شد که باز هم آلما، مهاجم شماره ۱۷ تیم‌ملی را ناکام گذاشت.

در دقیقه ۵۹ سوریه فرصت داشت دروازه ایران را باز کند اما بدشانسی مواس مانع این اتفاق شد. برکات با حرکتی در عرض به داخل محوطه جریمه ایران آمد و با پاسی در عرض مواس را صاحب توپ کرد که این بازیکن با دریبل خلیل‌زاده، ضربه‌اش را راهی دروازه کرد که توپ به تیر افقی دروازه برخورد کرد و برگشت داده شد.

در ادامه باز هم این شاگردان اسکوچیچ بودند که فرصت‌های مختلفی را ایجاد کردند تا اینکه در دقیقه ۸۱ و باز هم روی یک ضدحمله، علی قلی‌زاده توپ را به انصاری‌فرد رساند و او با یک سر توپ و جاگذاشتن دو مدافع سوری، با شوتی محکم گل سوم ایران را به ثمر رساند.

پس از این تلاش دو تیم عایدی نداشت و تیم‌ملی ایران توانست با ۳ گل سوریه را شکست دهد. قضاوت این دیدار بر عهده موعود بنیادی‌فر بود.

ترکیب تیم‌ملی ایران در بازی امروز با سوریه به شرح ذیل است:

علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی زادگان، وحید امیری (۸۵ امید نورافکن)، شجاع خلیل‌زاده، احمد نورالهی، احسان حاج‌صفی (۶۵ امید ابراهیمی)، جعفر سلمانی(۷۳ سیامک نعمتی)، میلاد محمدی، علی قلی‌زاده (۸۶ اللهیار صیادمنش)، مهدی طارمی و سردار آزمون(۷۲ کریم انصاری ‌رد).

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.