باید جمهوریت، اسلامیت و ایرانیت را حفظ کنیم

روحانی: کمبود دانش مقامات آمریکایی نسبت به ایران خنده‌آور است

رئیس‌جمهوری تأکید کرد: باید جمهوریت، اسلامیت و ایرانیت را حفظ کنیم. جمهوری اسلامی ایران سه پایه اساسی دارد که باید از آنها مراقبت کنیم و از شرایط خاصی که در اختیار مردم قرار گرفته است، بهره‌برداری و استفاده کنیم.

شهروند آنلاین: حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در شصتمین برنامه پویش جهش تولید در دومین پنجشنبه سال ۱۴۰۰ گفت: «امروز شصتمین افتتاح پنجشنبه‌های ما مصادف با روز مهم و پربرکت جمهوری اسلامی ایران است. مردم می‌دانند تلاش‌هایی که برای نهضت‌های اسلامی از قبل مشروطه تا ۲۲ بهمن سال ۵۷ انجام شد، اگر بخواهیم ثمره این تلاش‌ها را جمع کنیم، میوه اصلی آن جمهوری اسلامی است که در ۱۲ فروردین متولد شد. این بالاترین ثمره از بهترین شجره در تاریخ کشور است.»

او با تأکید بر اینکه روز جمهوری اسلامی را باید به معنای واقعی کلمه پاس بداریم، اظهار داشت: «باید جمهوریت، اسلامیت و ایرانیت را حفظ کنیم. جمهوری اسلامی ایران سه پایه اساسی دارد که باید از آنها مراقبت کنیم و از شرایط خاصی که در اختیار مردم قرار گرفته، بهره‌برداری و استفاده کنیم.»

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه ۶۰ جلسه از پنجشنبه‌های افتتاح از آغاز سال ۹۹ گذشته است، تصریح کرد: «ما در آن زمان تصمیم گرفتیم پنجشنبه‌های افتتاح را داشته باشیم. خدا را شاکریم که بدون وقفه و تعطیل از فروردین سال ۹۹ این طرح‌ها را ادامه دادیم و امروز در سال ۱۴۰۰ در شصتمین افتتاح هستیم.»

اهم اظهارات رئیس‌جمهوری چنین است؛

کمبود دانش مقامات آمریکایی نسبت به ایران عزیز خنده‌آور است. در ماه‌های اولیه کرونا که روزهای سختی بود، ترامپ به یکی از مقامات کشورهای دیگر گفته بود به خاطر شیوع کرونا حاضریم به ایران کمک کنیم و آن کمک، اهدای چهار ونتیلاتور بود که من به آن آقا گفتم هر چقدر ترامپ به ونتیلاتور نیاز دارد، حاضریم به آمریکا صادر کنیم.

مقامات آمریکایی هنوز ایران را نشناختند، آنها قبل از انقلاب هم ایران را نمی‌شناختند و الان هم نمی‌شناسند. اگر یک‌بار این سرزمین طلایی را درک می‌کردند، به‌گونه‌ای دیگر رفتار می‌کردند. همانطور که مقام معظم رهبری گفتند، اگر آنها به برجام برگردند، ایران هم به تعهداتش برمی‌گردد، این یک معامله برد- برد است. ولی آمریکایی‌ها درک نکرده و از این فرصت استفاده نکردند. اکنون هم امروز و فردا می‌کنند و پیام‌هایی که ما از آنها داریم، نشان می‌دهد دولت جدید آمریکا هم با واقعیت ایران فاصله دارد.

بار برجام تاکنون بر دوش ملت ایران بوده است؛ اگر صنایع پتروشیمی و صنایع معدنی نبودند، در تأمین ارز مورد نیاز کشور دچار مشکل می‌شدیم.

مردم ایران  سرو قامت‌هایی هستند که در برابر فشارها و مشکلات ایستادگی کرده و می‌کنند. با کمک مردم و مدافعان سلامت از کرونا عبور خواهیم کرد و تا پایان سال، واکسن به اندازه کافی وارد کشور شده و تولید می‌شود، واکسیناسیون صورت می‌گیرد و از این بلا عبور می‌کنیم.

تولید کشور امسال هم ادامه خواهد داشت. امسال سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها است. دولت این کار را می‌کند و بخش خصوصی این مسیر را ادامه می‌دهد. در سال گذشته که سال جهش تولید بود، ۳۶هزار مجوز برای واحدهای صنعتی صادر شد. این در حالی بود که کل‌ واحدهای فعال صنعتی ۷۵هزار واحد بودند و در برابر ۷۵هزار واحد، ۳۶هزار واحد جدید درخواست مجور کرده و به ۱۰هزار واحد زمین لازم برای فعالیت داده شد.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.