اتفاق ویژه 1400؛ تا می‌توانید، فوتبال ببینید!

سال 1400 پر از مسابقات مهم فوتبال در سراسر جهان است

با نگاهی به تقویم مسابقات فوتبال در سال 1400 واضح است که یک‌سال کاملا فوتبالی را در پیش خواهیم داشت.

شهروند آنلاین: در روزهایی که شیوع کرونا در سراسر جهان بسیاری از مسائل را تحت تأثیر قرار داده، یکی از دلخوشی‌ها تماشای مسابقات فوتبال است. این رشته پرمخاطب ورزشی حالا تقریبا در اکثر کشورها مدت زیادی است دوباره رونق گرفته و حتی بعضی کشورها نیز بازی‌های داخلی خود را با حضور تماشاگران برگزار می‌کنند. در ایران نیز فوتبال این روزها یکی از دلخوشی‌های اصلی مردمی است که به خاطر پروتکل‌های بهداشتی و خطرات ناشی از کرونا بسیاری از تفریحات روزمره‌شان را از دست داده‌اند.

در چنین فضایی تعداد مسابقات فوتبال در سال 1400 یکی از موضوعاتی است که مورد توجه علاقه‌مندان به این رشته قرار می‌گیرد. حالا که در شروع سال جدید قرار داریم، بد نیست نگاهی به تقویم مسابقات فوتبال در طول سال بیندازیم و متوجه شویم که چقدر مسابقات جذاب و دیدنی را در سراسر جهان پیش‌رو خواهیم داشت. بازی‌هایی که البته فوتبال ایران هم نقش ویژه‌ای در آن ایفا می‌کند و برای طرفداران ایرانی اهمیت ویژه‌ای دارد.

فروردین، پر از فوتبال‌های ملی و باشگاهی

شروع مسابقات فوتبال در سال جدید با یک رقابت ملی بود. تیم ملی ایران که مدت‌ها هیچ مسابقه رسمی‌ای انجام نداده بود، در نوروز 1400 اردوی تدارکاتی‌اش را برپا کرد و روز 10 فروردین در یک مسابقه دوستانه به مصاف تیم ملی سوریه رفت و با نتیجه 3 بر صفر به برتری رسید.

بلافاصله بعد از تعطیلات نوروز شاهد شروع دوباره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال خواهیم بود. جایی که 12 هفته از رقابت‌های لیگ برتر باقی مانده و باید خیلی سریع به سراغ بازی‌ها برویم. اواخر فروردین هم بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا شروع می‌شود و نمایندگان ایران (فولاد خوزستان در پلی‌آف و استقلال، تراکتور و پرسپولیس در مرحله گروهی) کارشان را برای رقابت با حریفان قدرتمند آسیایی آغاز می‌کنند.

رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا از 22 فروردین آغاز می‌شود، جایی که فولاد باید برای صعود به دور گروهی دیدار با العین امارات را انجام بدهد. همچنین دور گروهی مسابقات نیز از 25 فروردین شروع می‌شود و تا 15 اردیبهشت ادامه خواهد داشت تا تیم‌های صعودکننده مشخص شود. در این بین سازمان لیگ تدبیری را خواهد اندیشید که مسابقات لیگ برتر هم برای تیم‌هایی که در لیگ قهرمانان نیستند، ادامه یابد.

همچنین احتمالا یک مرحله از جام حذفی نیز در اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود و تیم‌های صعودکننده به دور بعدی این رقابت نیز نمایان می‌شوند.

بازهم خرداد، بازهم رویای صعود به جام‌جهانی

علاقه‌مندان به فوتبال ملی از حالا منتظر خردادماه هستند تا 4 رقابت ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی را نظاره کنند. تیم ملی در دور رفت دو شکست تلخ مقابل بحرین و عراق را تحمل کرده و حالا کار سختی برای صعود دارد، به‌خصوص اینکه میزبانی رقابت‌ها نیز از ایران گرفته شده و به کشور بحرین اعطا شده است. در این شرایط تیم ملی در خردادماه باید 4 مسابقه حساس با هنگ‌کنگ، کامبوج، عراق و بحرین برگزار کند تا شانس خود برای رسیدن به دور بعدی مقدماتی جام جهانی را تقویت کند. در خردادماه با توجه به اردوها و بازی‌های تیم ملی زمان زیادی برای برگزاری لیگ برتر نیست و به همین خاطر برای ادامه لیگ باید منتظر تیرماه بمانیم.

در اروپا هم جذابیت زیاد است

دیدار سوپرجام فوتبال ایران میان تراکتور و پرسپولیس که از سال پیش باقی مانده، در زمانی که تایم دو تیم خالی باشد، برگزار می‌شود. در تیرماه اما سازمان لیگ باید بازی‌های پایانی لیگ برتر و جام حذفی را برگزار کند و فصل فوتبال ایران را به اتمام برساند. همزمان با معرفی قهرمانان جدید لیگ و جام حذفی در ایران اما فوتبال‌دوستان رقابت‌های جام‌ملت‌های اروپا را تماشا کنند. بازی‌های حساس اروپایی در رده ملی از اواخر تیرماه شروع می‌شود و تا اواسط مردادماه ادامه خواهد داشت.

همچنین دور دوم لیگ قهرمانان آسیا نیز در مردادماه برگزار خواهد شد. بخشی دیگر از بازی‌های باشگاه‌های آسیا نیز به شهریور و احتمالا مهرماه هم کشیده خواهد شد.

در انتظار صعود تیم ملی و ادامه مقدماتی جام جهانی

اگر تیم ملی فوتبال از دور اول مقدماتی جام جهانی به سلامت بگذرد و به مرحله نهایی برای صعود به جام جهانی قطر برسد، آن‌وقت چند بازی‌اش در شهریورماه 1400 خواهد بود. در روزهایی که لیگ برتر تعطیل است، آن‌وقت می‌توانیم شاهد رقابت تیم ملی با غول‌های آسیا برای رسیدن به قطر 2022 باشیم.

لیگ بیست‌ویکم از اوایل پاییز

سازمان لیگ فوتبال بسیار علاقه‌مند است لیگ برتر بیست‌ویکم از اواسط مهرماه سال‌جاری شروع شود. آن‌وقت مسابقات آغاز می‌شود و تیم‌ها به مصاف حریفان می‌رود. تب فوتبال در اوایل پاییز احتمالا با بازی‌های ملی نیز گرم خواهد بود. جایی که چند بازی تیم ملی در صورت صعود به دور بعدی مقدماتی جام جهانی نیز در آبان‌ماه برگزار خواهد شد. رقابت‌های لیگ برتر هم ادامه دارد و فوتبالی‌ها همچنان می‌توانند تعداد زیادی مسابقه جذاب را تماشا کنند.

لیگ قهرمانان بعدی هم برگزار می‌شود

کنفدراسیون فوتبال آسیا در تقویم سالیانه خود ابراز امیدواری کرده که بازی‌های سال آینده لیگ قهرمانان آسیا را طبق روال سال‌های قبل از اوایل زمستان در ایران شروع کند. اگر این اتفاق رخ بدهد و ویروس کرونا بار دیگر مانع نشود، مسابقات لیگ قهرمانان بعدی نیز از دی‌ماه شروع خواهد شد، آن‌وقت بازی‌های لیگ برتر هم مزید برعلت خواهد شد تا بازی‌های فوتبال همچنان پرتعداد ادامه یابد.

همچنین در بهمن‌ماه که لیگ برتر احتمالا تعطیلات نیم‌فصل خواهد داشت، فرصتی برای استراحت تیم‌های داخلی پیش می‌آید که این خلأ هم شاید با لیگ قهرمانان آسیا و لیگ قهرمانان اروپا پر شود. طبق روال هرساله نیز در اسفندماه 1400 بازی‌های داخلی فوتبال ادامه می‌یابد و باید منتظر تقویم‌های فیفا و ای‌اف‌سی بمانیم تا شاید مسابقات بین‌المللی جدید را نیز در پایان سال‌جاری داشته باشیم.

تماشاگران اضافه می‌شوند؟

در شرایطی که 1400 پر از مسابقات فوتبال جذاب برای ایرانی‌ها خواهد بود، جای خالی تماشاگران در ورزشگاه‌ها همچنان احساس می‌شود. فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ برای آزادکردن ورود تماشاگران به ورزشگاه منتظر اعلام نظر ستاد مبارزه با کروناست و حالا این امیدواری وجود دارد که مانند برخی کشورهای دیگر که با رعایت پروتکل‌ها تماشاگران را به ورزشگاه‎‌ها راه می‌دهند در ایران هم چنین اتفاقی در طول ماه‌های آینده رخ بدهد و بازی‌ها با جذابیت بیشتری دنبال شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.