تیم ملی والیبال؛ دردسر کرونا در غیاب سرمربی و کاپیتان!

مسئولان فدراسیون والیبال در پی مثبت شدن تست 5 ملی‌پوش، درخواست تهیه واکسن کرده‌اند

تیم ملی والیبال ایران بعد از یک سال وقفه برای حضور موفق در المپیک توکیو کار خود را آغاز کرده؛‌ اما کرونا و غیبت سرمربی و برخی ستاره‌ها شرایط را چندان مساعد نشان نمی‌دهد.

سال گذشته که کرونا باعث لغو تمامی رویدادهای ملی والیبال شد، خبری از بازی‌های تیم ملی هم نبود و به همین دلیل ایگور کولاکوویچ نیز قرارداد خود را با فدراسیون والیبال ایران فسخ کرد. برای سال 1400 فدراسیون برنامه کاملی ریخت و ولادیمیر آلکنو، سرمربی سابق تیم ملی روسیه نیز هدایت ملی‌پوشان والیبال ایران برعهده گرفت. این مربی که در تیم زنیت کازان روسیه هم سرمربی است، از ابتدا مشخص بود که نمی‌تواند از ابتدای سال 1400 در تهران باشد و فدراسیون تاریخ ورود او را 22 فروردین ماه اعلام کرد. با این‌حال با برنامه‌ریزی صورت گرفته، 20 بازیکن قرار بود از 11 فروردین وارد اردوی تیم ملی شوند، اما در همان ابتدا تست کرونای دو بازیکن مثبت شد.

بعد از تستی که فدراسیون در ابتدای اردو گرفت، این بار سه بازیکن دیگر تست‌شان مثبت اعلام شد تا تنها 15 بازیکن در اردو بمانند. تاکنون پوریا یلی، علی‌اصغر مجرد، محمدرضا حضرت‌پور، پوریا فیاضی و آرمان صالحی به دلیل مثبت بودن تست خود از اردو خارج شدند.

از سوی دیگر تعدادی از لژیونرها هم هنوز در اردو حاضر نیستند؛ از جمله سعید معروف که کارش در لیگ چین هم با قهرمانی به اتمام رسیده، اما هنوز خبری از او در اردو نیست. شش لژیونر دیگر هم هنوز تاریخ ورودشان به اردو مشخص نشده و تیم ملی والیبال همین ابتدای کار وضعیت سردرگمی دارد.

بلندقامتان ایرانی در خردادماه لیگ ملت‌های والیبال 2021 را به میزبانی ایتالیا پیش رو دارند و سپس باید از روزهای اول مردادماه سال 1400 در المپیک توکیو به مصاف رقبای خود بروند.

به دلیل حساسیت‌های موجود، پزشک تیم ملی والیبال از مسئولان درخواست واکسن کرده تا دردسرهای فعلی برای ملی‌پوشان به اتمام برسد. افروزی در این‌باره می‌گوید: «مسئولین کمیته ملی المپیک قول مساعد داده‌اند که به زودی واکسن کرونا را برای بازیکنان تیم ملی والیبال اختصاص دهند و امیدوارم این وعده هرچه زودتر عملی شود تا بازیکنان و کادر فنی، با تمرکز بیشتری تمرینات خود را پیگیری کنند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.