15 ماه زندانی برای داور متهم به تبانی!

یک داور فوتبال در صربستان به دلیل اعلام دو پنالتی به 10 سال محرومیت و 15 ماه زندان محکوم شد

دیوان‌عالی صربستان حکم سنگینی را برای یکی از داوران متخلف و متهم به تبانی فوتبال این کشور صادر کرده است.

همواره در سال‌های اخیر شاهد اثبات برخی تخلفات داوران در فوتبال دنیا بودیم؛ اتفاقی که حتی در کشورهای پیشرفته فوتبال جهان از جمله آلمان هم بارها رخ داده است. در ایران هم البته چند باری موضوع بیخ پیدا کرده، اما می‌توان گفت تنها قربانی ماجرا محسن قهرمانی بوده که مدتی محروم شد و سپس به عرصه قضاوت بازگشت.

حالا در صربستان برخورد سفت و سخت‌تری با یکی از داوران فوتبال رخ داده است. سردجان اوبرادوویچ، داور فوتبال صربستانی ۱۰ سال از هرگونه فعالیت‌های فوتبالی محروم شده است. ماجرا به بازی حساس در سال ۲۰۱۸ برمی‌گردد که در بازی پلی‌آف قهرمانی صربستان بین اسپارتاک (سوبوتیکا) و رودنیچکی (نیچ) رخ داد. برنده آن مسابقه به لیگ اروپا راه می‌یافت و این دیدار از اهمیت زیادی برخوردار بود. داور مسابقه یعنی اوبرادوویچ در این دیدار ۲ پنالتی خیلی مشکوک گرفت و قضاوت بحث‌برانگیزی داشت. این بازی با نتیجه ۳ بر صفر به سود «اسپارتاک» به پایان رسید.

بعد از سه سال دیوان‌عالی صربستان به این پرونده ورود کرد و در طول دادگاه جرم این داور به دلیل دست داشتن با عوامل بیرونی ثابت شد تا در نهایت داور بازی به ۱۵ ماه زندان محکوم و به مدت ۱۰ سال از فوتبال محروم شد.

این شاید یکی از سنگین‌ترین محکومیت‌ها و محرومیت‌های در نظر گرفته شده برای یک داور فوتبال در تاریخ به حساب می‌آید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.