ترکیب هندسه و ریاضیات در نمایشگاه هنری نیویورک

یک نمایشگاه هنری نفسگیر و جدید با عنوان «ویژگی‌های هندسی: سفری صوتی-تصویری و سه‌بعدی در ابعاد فراکتال‌ها» بازدیدکنندگان را در تجربه‌ای فراواقعی، در دنیایی از نور و رنگ، غوطه‌ور می‌کند.
این نمایشگاه با استفاده از فراکتال‌ها، معادلات ریاضی که الگوهای بی‌نهایت تکرار شونده را خلق می‌کنند، ایده‌پردازی شده است.ژولیوس هورستیوس، هنرمند هلندی، این معادلات را در یک نرم‌افزار کامپیوتر قرار داده و نتیجه آن به صورت یک اثر هنری مورد بازدید عموم قرار گرفته است.
اَندرو آلبگیز، مدیر بازاریابی و روابط عمومی آرتِک هَوس نیویورک که این نمایشگاه در آن برگزار شده است، گفت: «هنگامی که ژولیوس مشغول کار روی پروژه‌ای دیگر بود به این فراکتال‌ها برخورد و فوراً با آنها ارتباط برقرار کرد. این ایده که با استفاده از ریاضیات می‌توان افراد را به سفری در یک دنیای جدید برد او را هیجان‌زده کرد.»
بازدیدکنندگان این تجربه را به حضور درون یک کلیدوسکوپ، یا قدم زدن در صحنه یک فیلم علمی-تخیلی یا سفر به یک بُعد جدید تشبیه کرده‌اند.
مدیر این نمایشگاه گفت که یک سال پس از پاندمی کرونا و انزوای اجتماعی، مردم به چنین رویدادهای هنری نیاز دارند. برای بسیاری از مردم، هنر پناهگاه و راهی برای گریز از روزمرگی است.
این نمایشگاه تا ششم سپتامبر ادامه ‌خواهد داشت.
مترجم: مهرناز الماسی
منبع: CBSNEWS

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.