صفت به اعدام محکوم شد

قضات جنایی حکم پرونده جنجالی خواننده معروف را صادر کردند

حمید صفت بعد از فرازونشیب‌های جنجالی‌اش، درنهایت با حکم هیأت قضائی به قصاص محکوم شد. رپری که بعد از حاشیه‌های زیاد پرونده‌اش، صبح روز 18 اسفند سال گذشته برای بار دوم راهی زندان شد. او بعد از محاکمه دستبند به دست از خانواده‌اش خداحافظی کرد و به زندان منتقل شد.

پرونده این رپر معروف در این 43 ماه با فرازونشیب‌های زیادی همراه بوده است، اما به آزادی حمیدصفت با قرار وثیقه 600 میلیون تومانی ختم شده بود. سه سالی می‌شود که حمید صفت به سوژه و تیتر اخبار تبدیل شده است. آن درگیری منحوس در خیابان شیخ‌بهایی او را در برابر اتهام قتل عمدی قرار داد. حمیدصفت در مقابل هیأت قضائی دادگاه و در برابر چشمان اشکبار مادرش راهی زندان شد. درخواست قصاص اولیای دم، تقاضای اشد مجازات از سوی دادستان و درنهایت حکم بازداشت این متهم به قتل از مهم‌ترین اتفاقات محاکمه جنجالی این خواننده بود. محاکمه‌ای که 150 دقیقه طول کشید.

درخواست قصاص

ساعت 10:5 صبح روز دوشنبه 18 اسفندماه بود که قاضی متین راسخ، رئیس شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران جلسه محاکمه حمیدصفت به اتهام قتل عمدی را آغاز کرد. یکی از پسران هوشنگ به نام سهیل و وکیل سه فرزند مقتول در دادگاه حضور داشتند. وقتی قاضی از سهیل پرسید که چه درخواستی دارد، در ابتدا گفت: «از حمیدصفت بابت قتل عمدی پدرم شکایت دارم. حمید با پدرم زندگی می‌کرد. سال‌ها با او بود. برای همین می‌دانست که پدرم بیمار است و دارو مصرف می‌کند. با این حال با او درگیر و باعث مرگ او شد.»

این پسر ابتدا درخصوص درخواست اصلی‌اش مبنی بر قصاص یا صلح چنین گفت: «اول می‌خواهم ماجرا و حقیقت روشن شود.»

اما در ادامه درخواست صریح خود را مبنی بر قصاص مطرح کرد. او حتی درخصوص برادر دیگرش که هیچ درخواستی درباره متهم مطرح نکرده است نیز گفت: «من و خواهرم درخواست قصاص داریم. حاضرم سهم دیه برادرم را هم بپردازم تا متهم قصاص شود. او پدرم را عمدی به قتل رساند.»

درخواست بخشش

حمید صفت نیز در این جلسه صحبت‌های خود را مطرح کرد. او که با قرار وثیقه آزاد بود، در همان ابتدای صحبت‌هایش رو به پسر مقتول کرد و گفت: «می‌خواهم در همین ابتدا از شما تقاضای صلح‌وسازش کنم. من، هوشنگ را دوست داشتم و مثل پدرم بود. نمی‌خواستم این اتفاق بیفتد. اصلا قصد کشتن او را نداشتم، برای همین پیش از هر حرفی تقاضای صلح‌وسازش دارم.»

او در ادامه گفت: «راستش اتهام قتل عمد را قبول ندارم. مثل همه درگیری‌ها و دعواها ما به هم پرخاش کردیم. من او را هل دادم، اما ضربه‌ای به سر او وارد نکردم. یک گلدان روی اوپن آشپزخانه بود، آن را برداشتم و به سمت دیوار مخالف هوشنگ پرتاب کردم. یکی دو بار هم با کف دست به صورتش زدم و او را هل دادم. فقط می‌خواستم او را هل بدهم، نه اینکه به او ضربه‌ای وارد کنم.»

حمید صفت در آخرین دفاعیاتش در حالی که به سهیل پسر مقتول نگاه می‌کرد، گفت: «من باز هم از خانواده مقتول تقاضای صلح ‌و بخشش دارم. مقتول مثل پدرم بود. من مشکل و دشمنی با او نداشتم. در آن لحظه یک درگیری پیش آمد که من اصلا نمی‌خواستم این اتفاق بیفتد. حتی چند روز قبلش تولد من بود و او برایم هدیه خرید. من هم برایش هدیه خریدم. ما با هم به سالن ورزشی می‌رفتیم. رابطه بدی نداشتیم. اصلا نمی‌خواستم که او جانش را از دست بدهد. از دادگاه هم تقاضا دارم که کمکم کند.»

از بازداشت تا قصاص

پایان جلسه با بازداشت متهم همراه بود. به دستور قاضی، دستبند بر دستان حمید صفت بستند و او را مستقیم به زندان فرستادند. آن هم در حالی که مادرش اشک می‌ریخت. درنهایت این جلسه ساعت 12:30 به پایان رسید. مادر حمید صفت و آشنایان او با ناراحتی و اشک دادگاه را ترک کردند. هیأت قضائی نیز وارد شور شدند. درنهایت نیز قضات دادگاه حکم این پرونده جنجالی را صادر کردند. آنها این خواننده معروف را به قصاص محکوم کردند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.