کرونا بار دیگر ورزش ایران را تعطیل کرد!

شیوع ویروس کرونا در سال 1400 بار دیگر باعث تعطیلی باشگاه‌های ورزشی شد

افزایش میزان ابتلا به کرونا سبب شده تا ورزش کردن در شهرهای قرمز و نارنجی به محدودیت‌های ویژه ختم شود.

برای اولین بار پس از مدت‌ها، شاهد افزایش میزان محدودیت‌های ورزشی در سراسر ایران هستیم، به گونه‌ای که شدیدترین تعطیلی‌ها در ۴۷ شهر اجرا خواهد شد. بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا در اولین هفته پس از پایان نوروز ۱۴۰۰، تعداد شهرهای قرمز از نظر شیوع ویروس کرونا به ۴۷، تعداد شهرهای نارنجی به ۱۲۶ و تعداد شهرهای زرد به  ۲۴۷ عدد رسیده است.

طبق جدول گروه‌های شغلی، مراکز تمرین و انجام مسابقات ورزشی در گروه شغلی دو، استخرهای سرپوشیده به عنوان گروه شغلی سه و باشگاه‌های ورزشی ورزش‌های پربرخورد از جمله کشتی، کاراته و جودو و نیز باشگاه ورزشی سالنی به عنوان گروه شغلی چهار تعیین شده‌اند.

بر اساس اعلام رنگ‌بندی شهرها از نظر شیوع ویروس کرونا، مشاغل دو، سه و چهار یعنی فعالیت مراکز تمرین و انجام مسابقات ورزشی، استخرهای سرپوشیده، باشگاه‌های ورزشی ورزش‌های پربرخورد از جمله کشتی، کاراته و جودو و نیز باشگاه ورزشی سالنی در مناطق قرمز ممنوع است.

در وضعیت نارنجی یا سطح هشدار ۲ محدودیت‌های مشاغل سطح ۳ و ۴ در آنها اجرا می‌شود؛ بنابراین استخرهای سرپوشیده به عنوان گروه شغلی سه و باشگاه‌های ورزشی ورزش‌های پربرخورد از جمله کشتی، کاراته و جودو و نیز باشگاه ورزشی سالنی به عنوان گروه شغلی چهار در مناطق نارنجی مجاز به فعالیت نیستند.

همچنین مناطقی که در وضعیت زرد قرار دارند شامل محدودیت در سطح شغلی ۴ هستند که به باشگاه‌های ورزشی ورزش‌های پربرخورد از جمله کشتی، کاراته و جودو و نیز باشگاه ورزشی سالنی مربوط می‌شود.

حالا بار دیگر فعالیت‌های ورزشی در ایران با محدودیت‌های سفت و سخت مواجه شده است. از این رو ممکن است مسابقات رشته‌های مختلف بار دیگر در تهران و شهرهای دیگر لغو شود که این مسأله شاید به تعطیلی موقتی ورزش کشور بعد از مدت‌ها منجر شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.