ساماندهی حدود ۷۰۰ کودک کار و خیابان در سال گذشته

بیش از ۷۰درصد از کودکان کار و خیابان غیرایرانی هستند

شهروندآنلاین- در سال ۹۹ حدود ۷۰۰ کودک خیابانی ساماندهی شدند و در زمینه توانمندسازی، شناسایی خانواده و فرآیندهای مددکاری و … فعالیت‌هایی انجام شد. به گفته معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان تهران، سازمان بهزیستی در حوزه اجتماعی با تمام سازمان‌های مرتبط همچون اداره امور اتباع، شهرداری، استانداری و … همکار و همراه است و به دلیل اینکه شهرداری مادرِ شهر است در این زمینه دو مرکز بهاران را در اختیار ما قرار داد و در زمینه ساماندهی کودکان کار از این جهت همکارِ ماست.

مهدی خانکه معتقد است از نظر تخصصی سازمان بهزیستی به عنوان تنها مرجع تخصصی حضور در معضلات اجتماعی فعالیت می‌کند و سایر سازمان‌ها از جمله شهرداری به ما کمک می‌کنند. «تأکید ما در این طرح بیشتر روی کودکان زیر هفت سال است. طبق قانون حمایت از اطفال و نوجوانان ما پیگیر این موضوع هستیم و اجرای طرح به صورت همیشگی است.»

به گفته خانکه اوج پیک حضور کودکان خیابانی در اسفندماه بود و اکنون آمارها فروکش کرده است. «مردم باید یاد بگیرند که به این کودکان پولی ندهند زیرا این پول به جیب این کودکان نمی‌رود.»

به گفته معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان تهران ساختار کمیته امداد، سازمان بهزیستی و ساختارهای حمایتی و سمن‌های فعال را داریم، مردم می‌توانند در این زمینه به سمن‌ها کمک کنند و هزینه‌ای که قصد دارند به کودکان کار و خیابان بدهند را به این سمن‌ها یا کمیته امداد  یا سازمان بهزیستی بپردازند. «جای کودکان بر سر خیابان‌ها نیست و از آنها سوءاستفاده می‌شود و کودکی‌شان از دست می‌رود، بنابراین اگر مردم به کودکان کار و خیابان پولی ندهند این فعالیت نیز از بین می‌رود.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.