بهار خدمت‌رسانی سرخ‌پوشان

تشریح خدمات امدادونجات در طرح نوروز ۱۴۰۰

رئیس سازمان امدادونجات هلال احمر اعلام کرد: از ۲۵ اسفند ۹۹ تا روز ۱۴ فروردین ۱۴۰۰، امدادگران و نجاتگران سازمان امدادونجات هلال احمر به ۵۴۷۶ نفر از هموطنان حادثه‌دیده، امدادرسانی کردند. سرخ‌پوشان جمعیت هلال ‌احمر با همتی مضاعف در تلاش هستند تا ایمنی، سلامتی و آرامش را به مسافران نوروزی هدیه دهند. داوطلبان و اعضای سه سازمان امدادونجات، جوانان و داوطلبان هر کدام با اجرای طرح‌هاي مختلف در این مسیر حرکت می‌کنند.

تعطیلات نوروز ایام ویژه‌ای از ‌سال است که بسیاری از نهاد‌ها در تلاشند تا آرامش خاطر و آسایش  مردم را با ارایه خدمات لازم فراهم کنند. خدماتی که در گرو هماهنگی دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط است؛ یعنی هرچقدر این هماهنگی بیشتر باشد، خدمات‌دهی به مسافران بیشتر خواهد بود.

سازمان مردم‌نهاد جمعیت هلال ‌احمر هم یکی از این نهادهاست که همواره در خط مقدم خدمت‌رسانی قرار دارد. هلال‌ احمر به خاطر داوطلبانه‌ بودنش اعتماد مردم را جلب کرده است. سازمان‌های امدادونجات، داوطلبان، جوانان و معاونت بهداشت و درمان این جمعیت با طرح‌های مختلف در ایامی که مسافران نوروزی دل به جاده‌های کشور می‌سپارند  تلاش می‌کنند تا ایمنی، سلامتی و آرامش را به مسافران نوروزی هدیه دهند.

محمد حسن قوسیان مقدم، سخنگوی جمعیت هلال احمر در تشریح طرح مشارکت در مراقبت بهداشتی همراه با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مسافران مبادی مرزی رسمی کشور اظهار کرد: «تا ساعت ۸ صبح امروز، ۹۴ هزار و ۶۸۱ نفر از مسافران در ورودی مرزها کنترل شده‌اند.»
او ادامه داد: «از ۱۷ هزار و ۵۳۷ نفر تست فوری کرونا و از ۶ هزار و ۲۲۷ نفر هم که دارای علائم بودند تست PCR گرفته شد.»
سخنگوی جمعیت هلال احمر گفت: «از میان افرادی که مشکوک به کرونا بوده ۳۵ نفر به قرنطینه انتقال داده شدند که ۲۸ نفر در قرارگاه سپاه در مرز مهران و ۷ نفر هم در مرز میرجاوه شناسایی شده‌اند.» قوسیان مقدم اضافه کرد: «اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر در این طرح ۴۱۰۶۰ بروشور و ۵۱ محتوای آموزشی میان مسافران توزیع کردند.»
کلمات کلیدی
خدمات امدادی یکی از خدمات برجسته جمعیت هلال‌ احمر به‌شمار می‌آید

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، مهدی ولی‌پور گفت: «از ۲۵ اسفند ۹۹ تا روز ۱۴ فروردین ۱۴۰۰، امدادگران و نجاتگران سازمان امدادونجات هلال احمر به ۵۴۷۶ نفر از هموطنان حادثه‌دیده، امدادرسانی کردند که در جریان این خدمات امدادرسانی ۱۰۰۴ نفر به مراکز درمانی و بیمارستانی منتقل شدند.»

او افزود: «در این مدت ۸۷۲۶ نفر دچار حادثه شدند که امدادگران ۲۹۰ نفر را با انجام ۲۰۷ مورد عملیات نجات فنی، مصدومان سوانح ترافیکی را از میان خودروهای تصادفی یا واژگون شده نجات دادند، همچنین ۱۰۰۴ مصدوم به صورت زمینی و هوایی توسط نیروهای هلال احمر به مراکز درمانی انتقال پیدا کردند.»

به گفته رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر، امدادگران در جریان انجام بیش از 1628 عملیات تخصصی امدادونجات، ۴۸۸ مصدوم و افراد گرفتار در حوادث جوی و ترافیکی را نجات داده و ۴۷ آسیب‌دیده و در راه مانده را هم اسکان اضطراری دادند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.