ظلم آشکار؛ ترس ایران از میزبانی آسیایی عربستان!

اعتراض ایران به میزبانی عربستان در لیگ قهرمانان آسیا از سوی AFC رد شد

با رد اعتراض ایران به میزبانی عربستان در لیگ قهرمانان آسیا، استقلال و فولاد باید به زودی عازم جده و ریاض شوند.

شهروند آنلاین: از مدت‌ها قبل اعطانشدن میزبانی لیگ قهرمانان آسیا به کشور ایران حرف‌وحدیث‌های زیادی را ایجاد کرده بود. اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا به کشوری مثل هند میزبانی داد اما درخواست ایران را برای میزبانی در لیگ قهرمانان رد کرد، مورد انتقادات بسیار قرار گرفت. میزبانی عربستان در این رقابت‌ها اما عجیب‌تر بود.

مناقشات میان ایران و عربستان در سال‌های گذشته سبب شد تا مسابقات تیم‌های باشگاهی دو کشور در زمین بی‌طرف برگزار شود اما حالا با تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا میزبانی از دو گروه غرب که استقلال و فولاد ایران در آن قرار دارند، به سعودی‌ها سپرده شده است.

از این رو نگرانی‌های زیادی پیرامون کارشکنی‌های احتمالی سعودی‌ها در قبال دو نماینده ایران وجود دارد. فدراسیون فوتبال هم به همین علت نامه‌های اعتراضی به کنفدراسیون آسیایی ارسال کرد تا شاید میزبانی از عربستان گرفته و به کشور دیگری داده شود اما این درخواست رد شده است.

یک منبع در کنفدراسیون فوتبال آسیا تأکید کرد که اعتراض فدراسیون و باشگاه‌های ایرانی به میزبانی عربستان قابل قبول نیست و باید باشگاه‌های ایرانی در عربستان به میدان بروند.

سایت الکوره در این خصوص نوشته است: «عربستان به عنوان میزبان گروه‌های اول و سوم و چهارم مرحله گروهی فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا انتخاب شده است. کنفدراسیون فوتبال آسیا چند روز پیش تصمیم گرفت که ریاض را به عنوان میزبان دیدار العین امارات و فولاد در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا انتخاب کند که این تصمیم با اعتراض رسمی فدراسیون فوتبال ایران همراه شد.»

سایت عربی الکوره در همین زمینه گفت‌وگویی با یک منبع در کنفدراسیون فوتبال آسیا هم داشت تا موضع گیری AFC را نسبت به اعتراض فدراسیون فوتبال ایران جویا شود. این منبع به سایت عربی الکوره گفته که دفتر اجرایی AFC تصمیم خود را درباره کشورهای میزبان مرحله گروهی و پلی آف تغییر نخواهد داد و باشگاه‌های ایرانی باید طبق زمان‌بندی صورت‌گرفته در عربستان به میدان بروند.

بر این اساس تیم‌های استقلال و فولاد ایران باید طی روزهای آینده عازم عربستان شوند. مسأله‌ای که یک ظلم آشکار است؛ جایی که حتی میزبانی به ایران داده نشده، به کشورهای دیگر هم ندادند تا استقلال و فولاد کار سختی را در لیگ قهرمانان آسیا در مواجهه با میزبانان سعودی داشته باشند.

در این خصوص البته کنفدراسیون فوتبال آسیا از عربستانی‌ها تضامین لازم را گرفته تا آنها مشکلی برای دو نماینده ایران در امر میزبانی ایجاد نکنند. از این رو عربستانی‌ها نیز تا کنون در امر صدور ویزا و مسائل مقدماتی همکاری خوبی داشتند اما اینکه هنگام ورود و اقامت تیم‌های ایرانی چه اتفاقاتی در این خصوص رخ بدهد، مشخص نیست.

گفتنی است؛ فولاد ایران در تاریخ بیست‌ودوم فروردین در عربستان باید دیدار پلی‌آف را با العین امارات برگزار کند. همچنین استقلال ایران هم از تاریخ بیست‌وششم فروردین با رقابت مقابل الاهلی عربستان کارش را در مرحله گروهی آغاز می‌کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.