صدای فن‌سالاران در هیاهوی هوچی‌گران شنیده نمی‌شود

واعظی، جلیلی، آذری جهرمی و معزی در مورد برنامه همکاری جامع ایران و چین چه گفتند؟

همکاری با چین در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بر محدودسازی اینترنت تأثیری ندارد و برعکس با توجه به جلوگیری از اعمال تحریم‌های ظالمانه آمریکا در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌تواند سبب توسعه فعالیت‌های این بخش شود.

شهروندآنلاین: محمود واعظی درباره مباحث مطرح شده درباره سند «برنامه همکاری جامع ایران و چین» گفت: «امضای سند «برنامه همکاری جامع ایران و چین» به منزله نقشه راه ۲۵ ساله‌ای برای همکاری، سرمایه‌گذاری و تجارت میان دو کشور است که در ماه‌ها و سال‌های آینده با توافق‌های تکمیلی و قراردادهای موضوعی جامع‌تر خواهد شد. البته این سند بلندمدت تنها مختص ایران و چین نیست و اولین مورد سند بلندمدت همکاری برای ما هم محسوب نمی‌شود.»

همچنین جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به متن سند همکاری ایران و چین گفت: «اگر به خوبی ببینیم، می‌فهمیم این همکاری فرصتی است که می‌تواند در این بزنگاه فشار آمریکا را بشکند و به همین دلیل اینگونه از سوی مقامات رژیم آمریکا و رژیم صهیونیستی مورد هجمه قرار گرفته است.»

روز گذشته هم علیرضا معزی، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهوری در رشته توییتی نوشت: «جنون اعتبارزدایی از همه چیز و همه کس کار را به آنجا رساند که مرجعیت‌ها یک‌به‌یک فرو ریخت و فرصت آگاهی‌بخشی در بزنگاه‌ها، لحظه‌به‌لحظه از دست رفت. آن‌قدر بر ترور شخصیت‌ها، بر نفرت‌پراکنی و دروغ اصرار کردند که حتی صدای فن‌سالاران هم در هیاهوی نابلدان و هوچی‌گران شنیده نمی‌شود.

حاصل این اعتبارزدایی بی‌وقفه و نفرت‌پراکنی تمام‌وقت آن شده که وقتی تریبون‌ها و جریان‌ها، همگرا و فارغ از رقابت‌ها درباره‌ سندی غیرالزام‌آور توضیح می‌دهند، شنیده نمی‌شوند و تردید جای اقناع را در افکار عمومی می‌گیرد. کاش می‌فهمیدند اعتبارزدایی بر شاخه نشستن و از بن بریدن است.

وقتی هر صبح علیه دیپلماسی تیتر درشت می‌زنند و شب‌ها علیه دیپلمات‌ها، دروغ را با نام مستعار گاندو بر آنتن می‌برند، شگفت‌آور نیست که صدای دستگاه سیاست خارجی در هیاهوی ادعاهای شاخ‌داری چون دفن زباله‌های هسته‌ای چین در کویر ایران گم شود. میراث اعتبارزدایی، زمین سوخته است، وطن را زمین سوخته نکنید.»

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات نیز در فضای مجازی در پاسخ به کاربران درباره این سند همکاری در حوزه اینترنت گفت: «همکاری با چین در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، بر محدودسازی اینترنت تأثیری ندارد و برعکس با توجه به جلوگیری از اعمال تحریم‌های ظالمانه آمریکا در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌تواند سبب توسعه فعالیت‌های این بخش شود.»

او با اشاره به اینکه در این تفاهمنامه دو طرف در عرصه ارتباطات و حوزه فضایی علاقه‌مند به همکاری هستند، گفت: «حوزه فضایی یکی از محورهای این همکاری است. سازمان فضایی، پژوهشگاه فضایی و پژوهشگاه هوافضا پیش از این به صورت یک‌جانبه توسط آمریکا تحریم شده بودند و همکاری با چین در حوزه فضایی بازدارنده اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران خواهد بود.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.