توزیع ۴هزار و300 میلیارد تومان سود سهام عدالت میان خانوار‌ها

۳میلیون نفر سهام عدالت خود را فروختند

در پایان سال ۹۹ بالغ بر ۴هزار و300 میلیارد تومان سود سهام عدالت میان خانوار‌ها توزیع شد و همچنین بیش از ۳میلیون نفر سهام عدالت خود را فروختند.

شهروند آنلاین: بازار سرمایه در سال ۱۳۹۹ شاهد آغاز تحقق یکی از آمال اقتصادی کشور یعنی انتقال مدیریت سهام عدالت به صاحبان این سهام بود که این فرآیند از لحاظ حجم انتقال، بازساماندهی شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی، ایجاد امکان فروش بخشی از دارایی، مدیریت عرضه بخش آزادشده در بازار سرمایه و نهایتا در پایان سال واریز سود سهام سال ۱۳۹۸ این سهامداران به صورت متمرکز را می‌توان بزرگ‌ترین پروژه مدیریت دارایی در کشور دانست.

طی فرایند آزادسازی سهام عدالت، دارایی سهام عدالت مربوط به ۴۶.۵میلیون نفر از افرادی که در قید حیات بودند، در قالب دو گروه سهام داران مستقیم ۱۸.۹میلیون نفر و سهامداران غیرمستقیم ۲۷.۶میلیون نفر ساماندهی شد.

همچنین با آزادسازی فروش بخشی از سهام عدالت در سال‌جاری، بیش از ۳میلیون و ۲۵۰هزار نفر از سهامداران عدالت، بیش از ۸میلیارد برگه سهام متعلق به خود در شرکت‌های زیرمجموعه سهام عدالت را به ارزش تقریبی ۱۳.۶هزار میلیارد تومان به فروش رساندند که این رقم با توجه به فشار معیشتی ناشی از شیوع کرونا در سال‌جاری برای تأمین هزینه‌های زندگی خانوار‌های ذیربط بسیار ارزشمند بود، هرچند به دلیل این آزادسازی فشار قابل توجهی به بازار سرمایه وارد شد.

در انتهای سال ۱۳۹۹ نیز رقمی بالغ بر ۴هزار و 300 میلیارد تومان در قالب بخشی از سود سهام عدالت در سال ۹۸ به حساب بیش از ۴۳میلیون نفر از سهامداران مذکور اعم از مستقیم و غیرمستقیم پرداخت شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.