داستان دنباله‌دار فیس‌بوک، کاربران و هکرها

هکرها اطلاعات بیش از 500میلیون کاربر فیس‌بوک را منتشر کردند؛ امنیت اطلاعات چقدر است؟

فیس‌بوک سال‌هاست با مشکل امنیت داده‌ها رو‌به‌روست و حالا اطلاعات بیش از 500میلیون کاربر فیس‌بوک را هکرها افشا کرده‌اند. فیس‌بوک می‌گوید این نشت اطلاعات از مشکل رفع‌شده در سال 2019 ناشی می‌شود. این اطلاعات که به نظر می‌رسد مربوط به چندسال پیش است، نمونه دیگری است از حجم گسترده اطلاعات جمع‌آوری شده از سوی فیس‌بوک و سایر سایت‌های رسانه‌های اجتماعی و محدودیت‌ در تأمین امنیت اطلاعات کاربران.

شهروند آنلاین: هکرها جزئیات اطلاعات بیش از 500میلیون کاربر فیس‌بوک را در وب‌سایتی منتشر کردند.

به نظر می‌رسد این اطلاعات مربوط به چندین سال پیش است، اما نمونه دیگری است از حجم گسترده اطلاعات جمع‌آوری شده از سوی فیس‌بوک و سایر سایت‌های رسانه‌های اجتماعی و محدودیت‌ در تأمین امنیت اطلاعات. وقایعی از  این دست، این پرسش را مطرح می‌کند که امنیت این اطلاعات چقدر است.

 اطلاعات بیش از 500میلیون کاربر فیس‌بوک در وب‌سایتی فاش شد. به نظر می‌رسد این اطلاعات مربوط به چندین سال پیش است، اما نمونه دیگری است از حجم گسترده اطلاعات جمع‌آوری شده از سوی فیس‌بوک و سایر سایت‌های رسانه‌های اجتماعی و محدودیت‌ در تأمین امنیت اطلاعات.

در دسترس‌بودن مجموعه اطلاعات کاربران فیس‌بوک را ابتدا «بیزینس اینسایدر» گزارش کرد. بر اساس گفته این نشریه، اطلاعات افشاشده مربوط به 106 کشور و شامل شماره تلفن، شناسه‌های فیس‌بوک، نام کامل، مکان‌ها، تاریخ تولد و آدرس‌های ایمیل است.

داستان تکراری فیس‌بوک و کاربران

فیس‌بوک سال‌هاست با مشکلات امنیت داده‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کند. به ‌دنبال افشاگری‌ درباره دسترسی شرکت سیاسی کمبریج آنالیتیکا به اطلاعات مربوط به 87میلیون کاربر بدون اطلاع و رضایت آنان، در سال 2018، غول شبکه‌های اجتماعی قابلیتی را غیرفعال کرد که به کاربران اجازه می‌داد از طریق شماره تلفن‌ها یکدیگر را جست‌وجو کنند.

در دسامبر 2019، محقق امنیتی اوکراینی از یافتن پایگاه داده محتوی نام، شماره تلفن و شناسه کاربری بیش از 267میلیون کاربر فیس‌بوک، که تقریبا تمام آنها در ایالات متحده مستقر بودند، گزارش داد. مشخص نیست که آیا ارایه اطلاعات فعلی مربوط به این پایگاه داده است یا نه.

شرکت مرکزی فیس‌بوک مستقر در شهر منلو پارک در کالیفرنیا به درخواست گفت‌و‌گو و اعلام نظر گاردین پاسخ نداد. در بیانیه‌ای که به سایر نشریات ارایه شد، فیس‌بوک گفت این نشت اطلاعات قدیمی است و ناشی از مشکلی است که در سال 2019 رفع شده است.

منبع: گاردین

اینجا کلیک کنید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.