دستگیری نخستین سارق سال جدید

این سارق اموال مغازه‌اي را از طريق کانال کولر دزدید

سارق منزلی که درست روز اول فروردین ماه از خانه شاکی سرقت کرده بود، از سوی مأموران پلیس پایتخت دستگیر شد.

شهروند آنلاین:‌ دوم فروردين بود که این پرونده پیش روی پلیس قرار گرفت. پرونده‌اي که از کلانتري 159 بي‌سيم با شکایت خانمی با موضوع سرقت خانه به پایگاه ششم پلیس آگاهی ارجاع شد.

شاکي در تحقيقات به عمل آمده گفت: «حدود ساعت 12 ظهر اول فروردين خانه خود را در حوالی خيابان منصور ترک كردم. پس از برگشتن ساعت 14 با قفل تخريب‌شده درِ حياط مواجه شدم. پس از ورود به داخل خانه متوجه سرقت اموالي از قبيل يک دستگاه تلويزيون، دو عدد پتو به ارزش تقريبي 150 ميليون ریال شدم.»

با اعلام این شکایت بلافاصله موضوع در دستور کار عوامل تخصصي تيم مبارزه با سرقت منزل پايگاه قرار گرفت. در اين زمینه كارآگاهان براي انجام تحقيقات محلي و ميداني برای كشف سرنخ و رد پاي سارق عازم محل جرم شدند.

اعتراف به سرقت

در همين راستا كارآگاهان پايگاه ششم پس از بررسي صحنه جرم هنگام برگشت به پايگاه به يک خودرو پرايد نقره‌اي که به صورت مشکوک و يکطرفه در خيابان در حال عبور بوده، برخورد کردند. آنها پس از توقيف با بررسي خودرو يک گوني سفيد حاوي باتري موتورسيکلت، چراغ قوه، موتور کولر، قفل آهن‌بر و غیره کشف کردند. راننده خود را احمد معرفي کرد. با توجه به اظهارات ضدونقيض در خصوص اموال موجود به اتهام ولگردي تحت‌الحفظ به پايگاه ششم پلیس آگاهی منتقل شد.

در خصوص این موضوع از احمد تحقيق شد. او ابتدا منکر جرم خود و سرقت بود. اما در تحقيقات تکميلي و با استفاده از شيوه‌هاي نوين كشف جرم به سرقت اعتراف کرد. او درباره جزییات این ماجرا گفت: «اموال را از مغازه‌اي از طريق کانال کولر و به تنهايي ربودم.»

او علاوه بر سرقت از مغازه به سرقت از منزل شاکي پرونده نيز اعتراف کرد. این سارق در این باره گفت که اموال مسروقه را به محل پاتوق خود انتقال داده است.

در ادامه كارآگاهان با متهم عازم محل سرقت مغازه شدند. با شناسايي پاتوق متهم و بازدید از آن مکان، اموال مسروقه شاکيان نيز کشف و تحویل مالباختگان شد.

سرهنگ كارآگاه علي كنجوريان، رئيس پايگاه ششم پليس آگاهي  تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: «با تكميل تحقيقات پرونده،  متهم به دادسرا اعزام و با صدور قرار تأمين مناسب روانه زندان شد.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.