شاهزاده اردنی، از خیانت تا حصر خانگی

شاهزاده حمزه بن حسین، برادر ناتنی پادشاه اردن و ولیعهد سابق، با انتشار یک ویدیوی مخفیانه که از طریق وکیلش در اختیار بی‌بی‌سی قرار داده بود اعلام کرد که در حصر خانگی قرار گرفته است. او در این ویدیو ادعا کرد که به او گفته شده است به دلیل انتقاد از پادشاه اردن و دولت در مجامع مختلف، حق خروج یا برقراری ارتباط با مردم را ندارد. او در ادامه سیستم دولتی اردن را به ناکارآمدی، آزار و اذیت و فساد متهم کرد.
أيمن الصفدی، وزیر امور خارجه و معاون نخست‌وزیر اردن، شاهزاده حمزه را به تبانی با عوامل خارجی، دسیسه‌‌چینی علیه دولت و به خطر انداختن امنیت ملی متهم کرد و گفت که این دسیسه پیش از عملیاتی شدن متوقف شده است.
تاکنون علاوه بر دو مقام بلندپایه دولتی نزدیک به شاهزاده حمزه، حدود 16 نفر دیگر نیز در این رابطه بازداشت شده‌اند. الصفدی نام کشورهایی که در توطئه علیه دولت اردن دخالت داشته‌اند را فاش نکرد. او در پاسخ به این سوال که آیا شاهزاده حمزه باید برای این اتهامات در دادگاه حاضر شود، گفت که در حال حاضر تلاش می‌شود که این موضوع به روشی دوستانه و در میان خانواده سلطنتی حل‌وفصل شود.
شاهزاده حمزه که در ابتدا ولیعهد شاه عبدالله دوم بود، سال 2004 از این سمت برکنار شده و پسر شاه عبدالله دوم هم‌اکنون ولیعهد اردن می‌باشد.
منبع: Euronews
مترجم: مهرناز الماسی

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.