به خاطر یک بطری کرونا

وحید میرزایی

در روزهای ابتدایی سال 1400 مردم و مسئولان کشور نشان دادند اگرچه سال نو شده اما قرار نیست مسئولان رویه مدیریتی سال‌های اخیر را ادامه ندهند. مردم هم اگر قرار باشد به بهانه سال جدید و به خاطر کلا یک بطری نوشابه ویروس کرونا، تعطیلات عید و سیزده به در را در خانه بمانند، سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. برای همین طبق گزارش‌های خبرنگاران «شهروند» در سراسر کشور، امسال نیز همچون هر سال مراسم نوروز به قوت خود باقی بود و شاهد اتفاقات و اخبار متنوعی در سراسر کشور بودیم که در اینجا تنها به بخشی از این گزارش‌ها می‌پردازیم:

  • در روز سیزده به در مردی چهل‌ساله در استان فارس هنگامی که مشغول خوردن لنگ مرغ بریان بود، با یک توپ پلاستیکی مورد هدف قرار گرفت و دچار خفگی شد. طبق گزارش خبرنگار صفحه حوادث، توپ پلاستیکی از سوی فرزند یکی دیگر از هموطنان که در نیم متری این مرد زیلو پهن کرده بودند، شلیک شده بود. مرد چهل‌ساله بلافاصله به بیمارستان اعزام شد اما متأسفانه به دلیل خفگی و همزمان شوک ناشی از تمام‌نکردن مرغ درگذشت. پلیس نیز از پیداشدن فاکتور خرید مرغ به قیمت هر کیلو 60هزار تومان و نامه‌ای که این مرد برای نوه آینده‌اش درمورد عدم لذت خوردن لنگ مرغ کیلویی 60هزار تومان نوشته بود، خبر داد. تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد.
  • یک زوج جوان در تهران مراسم عروسی خود را در روز طبیعت در کنار مردم جشن گرفتند. این زوج جوان هدف از این کار را ترویج طبیعت‌گردی و احترام به طبیعت اعلام کردند. این زوج جوان سپس مراسم عروسی خود را در یکی از بیمارستان‌ها برگزار کردند و هدف از این کار را تشکر از کادر درمان و تشویق به خانه ماندن و نرفتن به طبیعت در روز سیزده به در عنوان کردند. این زوج جوان سپس به منظور شرکت در انتخابات به ستاد انتخابات کشور رفته اما با درهای بسته مواجه شدند. این زوج که به کرونا مبتلا شدند، هدف خاصی از این کار نداشته و طبق عادت سالیانه این کار را انجام دادند.
  • دولت در آستانه سال جدید در مصوبه‌ای رفت‌وآمد در ایام عید را ممنوع اعلام کرد اما همزمان ممنوع اعلام نکرد. در این مصوبه دولت از مردم خواست به مسافرت نروند اما همزمان آرزو کرد در این ایام به مردم خوش بگذرد. دولت در مصوبه‌ای دیگر دستور به کاهش نرخ ارز داد اما همزمان از لزوم بالابودن قیمت ارز به دلیل کاهش فروش نفت دفاع کرد. دولت همچنین از مردم به‌طور کلی انتقاد کرد و در بیانیه‌ای از مردم خواست وضعیت معیشت خود را هر چه سریع‌تر بهبود ببخشند و از بحران خارج شوند.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.