بهترین بازیگران سال ۲۰۲۱ را بشناسیم!

انجمن بازیگران آمریکا به استقبال اسکار رفت

شهروندآنلاین: انجمن بازیگران آمریکا بهترین‌های سال ۲۰۲۱ را معرفی کرد. به گزارش نشریه ورایتی جوایز اصلی انجمن بازیگران آمریکا به هنرپیشه‌هایی چون چادویک بوزمن، وایولا دیویس، یو-جونگ یون و دانیل کالوا رسیده- که می‌تواند به این معنا باشد که این بازیگران در هفته‌های آتی در مراسم اسکار نیز شانس بالایی برای در دست‌گرفتن مجسمه طلایی خواهند داشت.

برندگان اصلی

فیلم “دادگاه شیکاگو 7”

در بیست‌وهفتمین دوره جوایز انجمن بازیگران آمریکا که به دلیل شرایط ویژه کرونایی دنیا به صورت مجازی برگزار شد، برنده اصلی اما کمپانی «نتفلیکس» بود که با فیلم‌ها و سریال‌هایی چون «دادگاه شیکاگو ۷»، «تاج» و «شیتس کریک» بیشترین برندگان را معرفی کرد. فیلم «دادگاه شیکاگو ۷» نیز برنده دیگر مراسم انجمن بازیگران بود- که گروه بازیگران این فیلم توانستند جایزه بهترین بازیگری گروه بازیگران در یک فیلم سینمایی را به خود اختصاص دهند. جایزه بهترین بازی اکشن گروه بازیگران یک فیلم نیز به فیلم «زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴» رسید.

دیگر برنده مهم مراسم انجمن بازیگران نیز چهره‌های فعال و نهادهای ضد نژادپرستی بودند- که در پایان مراسم توانستند تا حد زیادی به اهداف خود دست یابند. در حقیقت اینکه در رقابت بازیگران، تمام چهار بازیگر اصلی برنده، شامل وایولا دیویس، چادویک بوزمن، دانیل کالویا و یو-جونگ یون، از میان بازیگران رنگین‌پوست انتخاب شدند، نشان از موفقیت کسانی داشت که به انتخاب‌های مراسم و فستیوال‌های سینمایی معترض بودند. این نخستین‌بار در اهدای جوایز بازیگران بود که تمام برنده‌های اصلی از میان رنگین‌پوستان انتخاب شده بودند. برندگانی که صدای ضبط‌شده‌شان با اعلام اسامی‌شان پخش می‌شد که از دریافت جایزه انجمن بازیگران ابراز خوشحالی می‌کردند.

پلنگ برنده

چادویک بوزمن برنده جایزه انجمن بازیگران

اما در بخش‌های اصلی؛ در رقابت برای دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد که بین «چادویک بوزمن» برای فیلم «بلک باتم ما رینی»، آنتونی هاپکینز برای «پدر»، ریز احمد برای «آوای متال»، گری اولدمن برای «منک» و استیون یئون برای «میناری» برقرار بود. «چادویک بوزمن» موفق شد رقبای نامدار و صاحب شانسش را پشت‌سر بگذارد و جایزه اصلی این بخش را به خودش اختصاص دهد. این بازیگر که سال گذشته با فیلم «پلنگ سیاه» به شهرت و اعتبار رسید، بعد از مرگ ناگهانی و نابهنگامش محبوب‌تر شده و نامش در بسیاری از مراسم و مجامع سینمایی شنیده شده است.

جایزه بهترین بازیگر مرد نقش مکمل نیز به «دانیل کالوآ» بازیگر فیلم «یهودا و مسیح سیاه» رسید.

زنان جایزه‌بگیر!

وایولا دیویس

اما در بخش بازیگران زن؛ باز هم فیلم «بلک باتم ما رینی» جایزه بازیگری را به خود اختصاص داد. در رقابت این بخش که بین «وایولا دیویس» بازیگر فیلم «بلک باتم ما رینی»، «ایمی آدامز» برای فیلم «مرثیه هیل‌بیلی»، «ونسا کربای» برای «تکه‌هایی از یک زن»، «فرانسیس مک دورمند» برای «سرزمین آوارگان» و «کری مولیگان» برای «زن جوان نویدبخش» در جریان بود، «وایولا دیویس» برای پنجمین‌بار جایزه بهترین بازیگر زن سال را به خود اختصاص داد تا شاهد یک تجلیل درست و حسابی از خود شده باشد. این درحالی است که پیش‌بینی می‌شد انجمن بازیگران جایزه بازیگری نقش اصلی زن را به «فرانسیس مک دورمند» برای فیلم «سرزمین آوارگان» اهدا کند- که در یک‌سال اخیر در اغلب مراسم و فستیوال‌ها موفق بوده است.

جایزه بهترین بازیگر زن نقش مکمل نیز به «یو-جونگ یونن برای فیلم «میناری» رسید.

تلویزیونی‌های برنده

سریال “تاج”

در این بخش؛ سریال «تاج» برای دومین سال پیاپی موفق‌ترین سریال شناخته شد و علاوه بر اینکه جایزه بهترین بازی گروه بازیگران یک سریال درام را به خود اختصاص داد، «گیلیان اندرسون» بازیگر این سریال توانست جایزه بهترین بازیگر زن یک سریال درام را نیز دریافت کند.

در جوایز انجمن بازیگران؛ علاوه بر جایزه بهترین بازی گروه بازیگران یک سریال کمدی که به سریال «شیتز کریک» تعلق گرفت، «کاترین اوهارا» بازیگر این سریال نیز جایزه بهترین بازیگر زن یک سریال کمدی را گرفت.

«آنیا تیلور-جوی» بازیگر سریال «گامبی وزیر» و «مارک رافلو» برای «می‌دانم چقدر حقیقت دارد» نیز جایزه بهترین بازیگر زن و مرد برای فیلم یا مینی سریال تلویزیونی را به خود اختصاص دادند.

جایزه بهترین بازیگر مرد یک سریال درام هم به «جیسون بیتمن» برای «اوزارک» رسید و «جیسون سادکیس» بازیگر «تد لاسو» نیز جایزه بهترین بازیگر مرد سریال کمدی را گرفت. جایزه بهترین بازی اکشن گروه بازیگران یک سریال کمدی یا درام نیز به سریال «ماندالورین» رسید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.