کیوسک، 5 آوریل

واشینگتن‌پست، نیویورک‌تایمز، دیلی‌میل

طرح دوبار آزمایش هفتگی رایگان کووید-19 و امیدهایی که نخست‌وزیر به آن بسته، حاکم بر صفحات نخست بیشتر روزنامه‌های انگلیسی بود. نیویورک‌تایمز اندوه مهاجران را دید و واشینگتن‌پست به عید پاک، اقتصاد آمریکا و پلیس‌های مجرمی توجه کرد که محکوم‌شدنی نیستند!

دیلی‌میل

دیلی‌میل، همچون بیشتر روزنامه‌های انگلیسی، بر کووید-19 و طرح آزمایش هفتگی رایگان آن که به ‌زودی در دسترس خواهد بود، تمرکز کرده است: «دو آزمایش کووید-19، هر هفته، برای هر نفر». دیلی‌میل می‌گوید این برنامه، طرحی چند میلیارد پوندی است.

بوریس جانسون به دو ار آزمایش هفتگی رایگان کووید-19 امیدها بسته است. او امیدوار است با انجام آزمایش‌های گسترده، شیوع ویروس کرونا متوقف شود؛ آزمایش‌هایی که در مدت 30دقیقه به نتیجه می‌رسد.

درحالی که نخست‌وزیر جزئیات بیشتری از برنامه خود برای رفع محدودیت‌های کرونایی ارایه می‌دهد، طرح آزمایش سریع و گسترده کووید-19 رونمایی شده است.

نیویورک‌تایمز

نیویورک‌تایمز بر مهاجران تمرکز کرده و بازخوانی مصائب‌شان با این تیتر: «25 نفر در یک خودرو؛ عبور مهلک که به اندوه ختم شد». تصویر مینور ملندرز که عکس دخترش را در دست دارد، در صفحه نخست به چشم می‌خورد. دختر او در تصادف یک دستگاه کامیون با خودرو حامل مهاجران خارجی جان باخت.

تصویری از صحنه تصادف هم به چشم می‌خورد با این توضیح: ماه گذشته، کامیونی در منطقه‌ای در حوالی هولتویل، کالیفرنیا با خودرویی مملو از مهاجر برخورد کرد. 12نفر در صحنه تصادف جان دادند و یک‌نفر در بیمارستان درگذشت.

این حادثه یکی از تصادف‌های مرزی مرگبار طی دهه‌ها، بوده و بیشتر مهاجران مکزیکی بودند.

تیتری دیگر در صفحه نخست به آمریکایی‌های آسیایی‌تبار توجه کرده است: «در وضعیت وقوع حمله، آمریکایی‌های آسیایی‌تبار به سیاست روی می‌آورند».

شانزدهم مارس مردی سفیدپوست با حمله به سه سالن ماساژ در منطقه آتلانتا واقع در ایالت جورجیای آمریکا ۸ نفر، از جمله ۶ زن آسیایی‌تبار را به قتل رساند.

واشینگتن‌پست

واشینگتن‌پست در صفحه نخست مراسم عید پاک یا ایستر را در فضای باز به تصویر می‌کشد با ماسک و فاصله اجتماعی.

این روزنامه با تیتر «ایالات متحده قصد دارد رشد جهانی را هدایت کند» می‌گوید با افزایش نقدینگی و رشد اشتغال، ایالات متحده در نقش موتور اصلی برای بهبود اقتصاد جهانی ظاهر می‌شود.

در صفحه نخست از موانع محکومیت پلیس هم گفته شده با این توضیح: وقتی پلیس افراد را می‌کُشد، به ‌ندرت تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرد و محکومیت آنان سخت است.

اردن و تحولاتش هم از دید واشینگتن‌پست پوشیده نمانده با تیتر «اردن می‌گوید فتنه از خارج از کشور پشتیبانی می‌شود». این روزنامه می‌گوید اردن، ولیعهد سابق و مقامات عالی‌رتبه را به «تشویق فتنه و آشوب» با حمایت خارجی متهم می‌کند.

دولت اردن، ولیعهد سابق این کشور را به ارتباط با بیگانه و توطئه‌ برای بی‌ثبات‌کردن اردن متهم کرد و درباره دستگیری‌های روز شنبه و حبس خانگی شاهزاده حمزه بن حسین، ولیعهد سابق، گفت که اقدامات این افراد برای مدتی زیر نظر بوده و تحقیقات اولیه نشان می‌دهد فعالیت‌ها و تحرکات آنها به نقطه‌ای رسیده بود که مستقیما امنیت و ثبات کشور را تهدید می‌کرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.