ماجرای سرقت از خانه کارفرما

سارق چندین بار از خانه صاحبکارش دزدی کرده بود

سارقی را که با اطلاع از نبودِ کارفرمایش از خانه او سرقت می‌کرد، پلیس پایتخت دستگیر کرد.

نوزدهم آذرماه ‌سال گذشته پرونده‌ای از کلانتری 159 بی‌سيم با موضوع سرقت از منزل به دادخواهی خانمی به اين يگان ارجاع شد.

شاکی درباره جزئیات این ماجرا گفت: «حدود دوماه خانه خود را به همراه خانواده در خيابان شوش به قصد عزيمت به شهرستان ترک کردم. پس از بازگشت متوجه شدم سارق يا سارقان از طريق تخريب قفل در وارد ساختمان شده‌اند. آنها مقاديری اموال از قبيل لوازم خانه، يک گوشی تلفن‌همراه، يک چک بانکی، ساعت مچی و غیره با ارزش تقريبی 300ميليون ریال سرقت کرده بودند.»

با اعلام این شکایت بررسی موضوع در دستور کار عوامل تخصصی تيم مبارزه با سرقت منزل پايگاه قرار گرفت. كارآگاهان برای انجام تحقيقات محلی و ميدانی و همچنين بازديد محل سرقت به محل جرم عزيمت كردند.

آنها در پالایش اطلاعات به دست آمده، متوجه شدند که سرقت توسط فردی به نام سهراب انجام شده است. در بررسی‌های بیشتر مشخص شد که متهم در مخفیگاه و پاتوقش تردد ندارد.

همزمان با اين موضوع برابر اعلام شاکی پرونده، چک مسروقه توسط شخصی به بانک ارایه شد. بلافاصله مشخصات فرد ارایه‌دهنده چک مسروقه اخذ و با دستور قضائی از او دعوت شد تا به پایگاه ششم پلیس آگاهی مراجعه کند.

سرقت کارگر از کارفرما

ارایه‌دهنده چک گفت که کارگاه توليدی دارد و چک توسط يکی از کارگران به نام سميرا به او واگذار شده است. بعد از آن سميرا نیز گفت که چک را همسرش نويد که در حال حاضر در زندان به سر می‌برد، به او داده است.

در استعلام انجام‌شده مشخص شد نوید اخیرا به اتهام مصرف موادمخدر روانه زندان شده است. با هماهنگی مرجع قضائی متهم از زندان برای انجام تحقيقات در اختيار مأموران پلیس قرار گرفت. او در تحقيقات گفت چک و گوشی را از شخصی به نام سهراب که دوست او است، گرفته و او نيز به اتهام مصرف موادمخدر دستگير شده و در زندان در حال تحمل حبس است.

سهراب نيز طی هماهنگی از زندان تحويل داده شد و در تحقيقات تکميلی به سرقت از منزل شاکی اعتراف کرد. او گفت: «کارگر همسر شاکی بودم. به دليل اطلاع از نبودِ شاکی و خانواده او طی چند مرحله و به تدريج اقدام به سرقت و خروج اموال از منزل شاکی کردم. سرقت را به تنهايی انجام دادم و اموال را پس از سرقت به افراد رهگذر در ميدان شوش فروختم. درحال حاضر نیز قادر به معرفی مالخر نیستم.»

سرهنگ كارآگاه «علی كنجوريان» رئیس پايگاه ششم پليس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: «با تکمیل تحقیقات پلیسی، پرونده به همراه متهمان به دادسرا ارسال شد و هر دو متهم با قرارهای تأمين مناسب روانه زندان شدند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.