صدور کیفرخواست برای ۱۰ نفر در رابطه با سقوط هواپیمای اوکراینی

«ناصر سراج» دادستان نظامی تهران شد

دادستان سابق نظامی استان تهران گفت: برای ۱۰ نفر از مسئولانی که در رابطه با سقوط هواپیمای اوکراینی دخیل بودند، کیفرخواست انجام شد که در دادگاه نتیجه‌گیری‌های لازم گرفته می‌شود.

شهروند آنلاین: غلام‌عباس ترکی، دادستان سابق نظامی استان تهران در مراسم تودیع و معارفه دادستان جدید نظامی‌استان تهران که صبح امروز برگزار شد، اظهار کرد: «برای من افتخار بود که حدود ۲۵سال در خدمت دوستان بودم و تمامی همکاران من در تمام این سال‌ها تلاش‌های بسیاری انجام دادند.»

او ادامه داد: «ارایه گزارش عملکرد هم در سازمان قضائی نیرو‌های مسلح به واسطه محرمانگی ملاحظاتی دارد. به‌طور قطع اقداماتی که توسط بنده انجام شد، توسط آقای سراج به بهترین نحو ممکن انجام می‌شود.»

ترکی گفت: «ما برای موفقیت آقای سراج و تمام مجموعه نیرو‌های مسلح تلاش می‌کنیم تا فعالیت‌ها به خوبی انجام شود.»

دادستان سابق نظامی استان تهران تصریح کرد: «اعتماد مسئولان به بنده مهم‌ترین سرمایه‌ام بود و از همین جهت از اعتماد مسئولان نیرو‌های مسلح تشکر می‌کنم. همچنین از رئیس دستگاه قضا، دادستان کل کشور و تمامی معاونینی که به بنده و مجموعه سازمان قضائی نیرو‌های مسلح لطف داشتند، تشکر می‌کنم.»

او با اشاره به نیرو‌های مسلح گفت: «فلسفه تشکیل سازمان قضائی نیرو‌های مسلح حفظ و صیانت از نیرو‌های مسلح است. من تأکید می‌کنم که نیرو‌های مسلح ما سالم‌ترین و پاک‌ترین هستند و جرایم آنها بسیار اندک است و عمده تخلفات آنها جرایم غیرعمدی است.»

ترکی درباره سلامت نیرو‌های مسلح گفت: «سازوکار‌های دقیق هم در جذب نیرو‌های مؤمن و هم بازرسی، حفاظت، عقیدتی سیاسی و اشراف کاملی که سازمان نیرو‌های مسلح دارد، به همراه رسیدگی‌های قضائی این سلامت را تضمین کردند.»

دادستان سابق نظامی استان تهران اظهار کرد: «قانونگرایی و حرکت در چارچوب عدله مهم‌ترین اقدام ما بود، همچنین رعایت اصول حرفه‌ای به‌ویژه حفظ اسرار نیرو‌های مسلح در کنار حمایت قانونی از اقتدار نیرو‌های مسلح برای مقابله با اراذل و اوباش در سرلوحه برنامه‌های ما بوده است.»

او ادامه داد: «اهتمام به کشف جرایم به صورت فعال، همکاری میان بخش‌های نیرو‌های مسلح و امنیتی جزو برنامه‌های ما بوده است. هرکجا جرایم عمدی بوده است، ما سختگیرانه وارد عمل شدیم.»

ترکی درباره برنامه‌های تحولی گفت: «بکارگیری نیرو‌های جوان و انقلابی در دادسرای نظامی از جمله مهم‌ترین برنامه‌ها بود، همچنین آموزش تخصصی قضات، افزایش نظارت بر ضابطان، ورود زودهنگام در حوزه حقوق عامه از جمله اقداماتی بودند که در دادسرای نظامی دنبال شد.»

دادستان سابق نظامی استان تهران ادامه داد: «هرکجا اتفاقی در تهران رخ داد، دادستان‌های ما در کنار نیرو‌های پلیس حاضر شدند. پایش پرونده‌های مهم و ملی برنامه‌ای بود که ما آن ‌را دنبال کردیم.»

او در پایان گفت: «برای ۱۰نفر از مسئولانی که در رابطه با سقوط هواپیمای اوکراینی دخیل بودند، کیفرخواست انجام شد که در دادگاه نتیجه‌گیری‌های لازم گرفته می‌شود.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.