کره‌شمالی از ترس کرونا به المپیک توکیو نمی‌رود

چندماه مانده به برگزاری بازی‌ها، وزارت ورزش کره‌شمالی می‌گوید می‌خواهد از ورزشکاران در برابر «بحران جهانی بهداشت» محافظت کند

وزارت ورزش کره‌شمالی اعلام کرد برای محافظت از ورزشکاران خود در بحبوحه بیماری همه‌گیر کرونا، امسال در بازی‌های المپیک توکیو شرکت نخواهد کرد. کره‌شمالی یکی از قوانین و مقررات سخت‌ قرنطینه جهان را دارد.

فرشته کیانی، شهروند آنلاین: وزارت ورزش کره‌شمالی امروز (سه‌شنبه) گفت که برای محافظت از ورزشکاران خود در بحبوحه بیماری همه‌گیر کرونا، امسال در بازی‌های المپیک توکیو شرکت نخواهد کرد.

این تصمیم در جلسه کمیته المپیک کره‌شمالی، با حضور کیم ایل گوک، وزیر ورزش، در تاریخ 25 مارس گرفته شد: «این کمیته تصمیم گرفت برای محافظت از ورزشکاران در برابر بحران جهانی بهداشت ناشی از ویروس کرونا به سی‌ودومین بازی‌های المپیک نپیوندد.»

کره‌شمالی یکی از قوانین و مقررات سخت‌ قرنطینه جهان را دارد و دولت وجود موارد ابتلا به کووید-19 را در این کشور انکار می‌کند.

به گفته تحلیلگران، این اقدامات به دولت اجازه داده است کنترل زندگی روزمره را به سطح مشابه سال‌های قحطی دهه 1990 افزایش دهد.

خارجیان تردید دارند که این کشور با توجه به زیرساخت‌های بهداشتی ضعیف و هم‌مرزبودن با چین، به‌طور کامل از همه‌گیری فرار کرده باشد.

بازی‌های المپیک در ژاپن محبوب نیست، به‌طوری که 80درصد از ژاپنی‌ها خواهان لغو یا به تعویق‌ افتادن مجدد این بازی‌ها هستند. این بازی‌ها قرار بود سال 2020 برگزار شود، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد.

یوشیهیده سوگا، نخست‌وزیر ژاپن، قبلا گفته بود که در نظر دارد جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا را به بازی‌های المپیک دعوت و با کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی یا خواهر قدرتمندش کیم یو جونگ در صورت حضور در این بازی‌ها، دیدار کند.

وزارت وحدت کره‌جنوبی با ابراز تأسف از تصمیم کره‌شمالی برای حضورنیافتن در بازی‌های المپیک توکیو، گفت امیدوار بوده بازی‌های المپیک توکیو فرصتی برای بهبود روابط بین دو کره فراهم کند.

تامایو ماروکاوا، وزیر المپیک ژاپن، گفت که او جزئیات را بررسی می‌کند و نمی‌تواند بلافاصله در مورد تصمیم خروج کره‌شمالی از بازی‌ها اظهارنظر کند.

بازی‌های المپیک در ژاپن محبوب نیست، به‌طوری که 80درصد از ژاپنی‌ها خواهان لغو یا به تعویق افتادن مجدد این بازی‌ها هستند.

این بازی‌ها قرار بود سال 2020 برگزار شود، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد. امسال دولت ژاپن اعلام کرد حضور تماشاگران خارج از کشور را ممنوع می‌کند.

رقابت‌های المپیک این دوره با یک‌سال تأخیر به دلیل شیوع جهانی ویروس کرونا از روز اول مردادماه امسال تا ۱۷ مرداد در توکیو برگزار می‌شود. مشعل المپیک نیز روز پنجم فروردین در فوکوشیما روشن شد. این مشعل با گذر از همه استان‌های ژاپن در نهایت به توکیو خواهد رسید.

منبع: گاردین

اینجا کلیک کنید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.