انتصاب‌های عجیب، رئیس جوان را گوشه رینگ برد!

طی دو، سه روز گذشته احکام رئیس فدراسیون فوتبال حاشیه‌ساز شده است

سه حکمی که رئیس فدراسیون فوتبال برای پست‌های مهم فوتبال زده، حواشی زیادی را ایجاد کرده است.

شهروندآنلاین: روزی که شهاب‌الدین عزیزی خادم به عنوان یک مدیر انرژیک و جوان از مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال رأی اعتماد گرفت و ریاست این رشته پرمخاطب ورزشی روی دوش او قرار داده شد، امید زیادی به آینده وجود داشت. عزیزی خادم با شعارهای خود درباره بهبود وضعیت فوتبال در آینده‌ای نزدیک خیلی‌ها را به روزهای خوب فوتبال امیدوار کرد، اما حالا اتفاقاتی از سوی این مدیر جوان رخ داده که اعتراض‌های شدید اهالی فوتبال را در پی داشته است.

بی‌تردید تیم‌ملی فوتبال بزرگسالان ویترین اصلی فدراسیون محسوب می‌شود و طبیعی است که عزیزی خادم در ابتدای کارش افراد خود را در این تیم منصوب کند. از این‌رو در ایام تعطیلات نوروز بود که فردی به نام محمود رضایی که هیچ سابقه رسانه‌ای در کارنامه‌اش دیده نمی‌شود و یک مستندساز است، به عنوان مدیر رسانه‌ای تیم‌ملی فوتبال منصوب و مشغول به کار شد. رضایی البته یک‌بار مستند تیم‌ملی را ساخته بود، اما در دوران کاری‌اش هرگز سروکاری با رسانه‌ها نداشته و بین بسیاری از اصحاب رسانه فردی ناآشنا محسوب می‌شود.

در حالی که هنوز خیلی‌ها با انتخاب رضایی به عنوان مدیر رسانه‌ای تیم‌ملی کنار نیامده بودند، یک حکم عجیب‌تر دیگر از سوی عزیزی خادم صادر شد؛ این‌بار پست سرپرستی تیم‌ملی فوتبال که مهم‌ترین پست روی نیمکت ویترین فوتبال ایران محسوب می‌شود، به فردی داده شد که سابقه خاصی در فوتبال نداشته است. مجتبی خورشیدی که نامش را شاید به عنوان مربی تیم‌های دسته اولی و دومی شنیده بودیم، ناگهان سر از تیم‌ملی بزرگسالان درآورد و حکم سرپرستی را از عزیزی خادم دریافت کرد.

صدور حکم عجیب برای خورشیدی موجی از انتقادها را به همراه داشت. از روز دوشنبه که سرپرستی خورشیدی رسانه‌ای شد، انتقادهای تندی در رسانه‌ها و فضای مجازی از عزیزی خادم شده است.

نکته مهم در انتخاب مجتبی خورشیدی مصاحبه‌های اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال بود؛ اکثر اعضای هیأت رئیسه از جمله میرشاد ماجدی، خداداد افشاریان و… در مصاحبه‌های خود به این مسأله که خورشیدی را شخص رئیس انتخاب کرده، اشاره کردند. جالب اینکه حتی افشاریان گفته بود خورشیدی را اصلا نمی‌شناسد و عزیزی خادم شخصا باید در این‌خصوص توضیح بدهد.

این در حالی است که طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال تمام انتصاب‌های فدراسیون فوتبال باید با هیأت رئیسه چک شود و آنها موافقت کنند، اما ظاهرا عزیزی خادم چنین اقدامی انجام نداده است.

امروز اما سومین انتصاب عجیب عزیزی خادم رقم خورد؛ رئیس فدراسیون فوتبال ریاست مرکز ملی فوتبال که مدیریت بر مسائل سخت‌افزاری تیم‌های ملی را برعهده دارد، به علیرضا امامی‌فر، هافبک سابق پرسپولیس سپرد. اگرچه انتخاب امامی‌فر به عنوان یک فرد فوتبال چندان بد نیست، اما با توجه به اینکه پیشکسوتان بزرگ‌تر و نام‌دارتری هستند که می‌توانند در این پست‌ها بنشینند بازهم انتقادها از رئیس فدراسیون فوتبال بالا گرفته است.

شهاب‌الدین عزیزی خادم در مقابل انتقادهای انجام‌شده بابت سه انتصاب عجیب‌وغریبش موضع سکوت در پیش گرفته و قصدی برای توضیح ندارد. با این حال باید دید طی روزهای آینده چه اتفاقاتی رخ می‌دهد و رئیس جوان فدراسیون چطور از پس حواشی موجود برخواهد آمد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.