تیرباران دو محیط‌بان زنجانی در منطقه حفاظت شده

عاملان این درگیری مرگبار از سوی پلیس آگاهی دستگیر شدند

دو محیط‌بان زنجانی در منطقه حفاظت شده «فیله خاصه» در شمال‌غربی استان زنجان توسط افراد ناشناس به شهادت رسیدند. درحالی‌که پلیس آگاهی استان زنجان اعلام کرد دومین عامل شهادت محیط‌بانان زنجانی دستگیر شده است، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت از محیط‌زیست در پیامی خواستار رسیدگی فوری به این پرونده شد.

شامگاه دوشنبه دو تن از محیط‌بانان زنجانی در منطقه حفاظت شده «فیله خاصه» در شمال‌غربی استان زنجان و در مجاورت استان آذربایجان‌شرقی توسط افراد ناشناس و با سلاح جنگی به شهادت رسیدند.

بر همین اساس پلیس آگاهی بلافاصله پس از این حادثه تحقیقات خود را در راستای شناسایی قاتلان محیط‌بانان زنجانی آغاز کرد. مأموران پلیس کمتر از 24 ساعت دو تن از عاملان شهادت این محیط‌بانان را دستگیر کرد. البته طبق گفته پلیس آگاهی استان زنجان همچنان تحقیقات برای شناسایی بیشتر عاملان شهادت محیط‌بانان زنجانی ادامه دارد.

همچنین رئیس پلیس آگاهی استان زنجان با بیان اینکه فرد دستگیر شده کاملا مرتبط با پرونده شهادت دو محیط‌بان زنجانی است، گفت: «او یکی از شکارچیان حاضر در محل حادثه بوده است.»

او با اشاره به اینکه درحال بررسی بیشتر موضوع هستیم، گفت: «ارتباط فرد دستگیر شده با پرونده شهادت دو محیط‌بان زنجانی مسلم است.»

قطع ارتباط با مرکز

رحمتی با بیان اینکه تحقیقات بیشتری برای مشخص شدن زوایای حادثه و تعداد شکارچیان حاضر در صحنه نیاز است، گفت: «یک جنایت و حادثه هولناکی روی داده است. باید اجزای حادثه در کنار هم قرار گیرد تا نحوه وقوع حادثه به صورت کامل مشخص شود.»

او در ادامه صحبت‌هایش گفت: «پیکر دو محیط‌بان شهید زنجانی درحالی پیدا شد که روز گذشته در جریان تعقیب‌وگریز با شکارچیان غیرمجاز، ارتباط آنها با مرکز قطع شده بود. در بررسی از خانه این افراد گوشت شکار و اسلحه نیز پیدا شد. البته بازجویی از این افراد هنوز آغاز نشده است.»

رئیس پلیس آگاهی استان زنجان، ادامه داد: «متأسفانه این اتفاقات ناگوار به دنبال مدیریت نشدن شرایط از سوی افراد رخ می‌دهد که نتایج دردناکی را در پی دارد.»

مهدی مجلل و میکائیل‌هاشمی دو محیط‌بان زنجانی بودند که در درگیری با شکارچیان با سلاح جنگی به شهادت رسیدند.

در پی این حادثه بررسی برای شناسایی عوامل این حادثه توسط پلیس آغاز شد. صبح دیروز یکی از عاملان این جنایت توسط پلیس آگاهی دستگیر شد. ساعتی بعد نیز مظنون دوم دستگیر شد.

از سوی دیگر عیسی کلانتری، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با انتشار پیامی ضمن تسلیت این واقعه، خواهان رسیدگی فوری به این حادثه شد.

 لزوم رسیدگی فوری دستگاه قضائی

در پیام کلانتری آمده است: «شهادت سربازان پرافتخار عرصه حفاظت از محیط‌زیست، محیط‌بان شهید مهدی مجلل و محیط‌بان شهید میکائیل‌هاشمی را به خانواده مکرم این دو شهید، جامعه علاقه‌مندان و فعالان محیط‌زیست و تمامی محیط‌بانان کشور تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.»

در ادامه این پیام آمده است: «بی‌تردید یاد، خاطره و ایثارگری‌های خالصانه آن شهدای ارجمند در سطوح مختلف حفاظت از آب و خاک ایران اسلامی، الهام‌بخش تمامی دلدادگان به طبیعت و نسل‌های امروز و فردای این مملکت خواهد بود. اینجانب ضمن درخواست از دستگاه قضائی برای رسیدگی فوری به این جنایت و شناسایی، دستگیری و صدور رأی قاطعانه برای عاملان که موجب درس عبرتی برای سایر متجاوزان به جان محیط‌بانان و عرصه‌های طبیعت شود، از خداوند متعال بر آن شهدای عزیز رفعت جایگاه و غفران الهی را مسألت می‌جویم.»

 

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.