کلاهبرداری ۳۰میلیارد تومانی در «بوکان»

از این کلاهبردار چهار سوله بزرگ کالای سرقتی پیدا شد

عامل کلاهبرداری ۳۰‌میلیارد تومانی در بوکان دستگیر شد. همچنین چهار سوله بزرگ از کالاهای کلاهبرداری شده از صاحبان شرکت‌ها و موسسات خصوصی کشف شد.

به دنبال کلاهبرداری‌های صورت گرفته در سطح استان و به‌خصوص شهرستان بوکان، افراد زیادی به‌عنوان مالباخته به مراجع قضائی شهرستان مراجعه و اعلام شکایت کردند.

بلافاصله موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت. در این راستا ابتدا اظهارات شاکیان به همراه دلایل و مدارک اخذ شد. ضمن بررسی، تحقیقات میدانی و فنی مشخص شد که متهم پرونده به نام (س.ر) از افراد سابقه‌دار است. او با استفاده از فضای مجازی مالباختگان را که اکثرا از مالکان کارخانه‌ها یا کارگاه‌های تولیدی با نام و آوازه کشور بوده‌اند. تبلیغات زیادی هم در راستای تولیدات خود داشته‌اند را شناسایی می‌کرد.

متهم با ایجاد ارتباط و معرفی خود به‌عنوان قطب صادرات استان به کشور‌های همسایه به‌خصوص کشور عراق مالباختگان را فریب می‌داد. او با چرب‌زبانی صاحبان شرکت‌ها یا کارخانجات موردنظر را به شهرستان بوکان دعوت می‌کرد. اموال آنها را با شیوه و شگردهای خاصی کلاهبرداری می‌کرد.

متهم اصلی پرونده، همه اقدامات را به صورت پشت پرده و با اجیر کردن افراد ساده‌لوح انجام می‌داد. او قصد داشت از این طریق خودش از دست قانون فرار کند.

به منظور احقاق حقوق مالباختگان، با تشکیل اتاق فکر پرونده‌های مطروحه دوباره مورد بررسی قرار گرفت. در این خصوص متهم اصلی پرونده که در سایه عمل می‌کرد با تلاش شبانه‌روزی پلیس آگاهی شناسایی شد. او در یک عملیات منسجم دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

سردار «مسعود خرم‌نیا» فرمانده انتظامی استان آذربایجان‌غربی با اعلام این خبر گفت: «ارزش اقلام کشف شده از چهار سوله محل نگهداری کالاهای کلاهبرداری شده از صاحبان شرکت‌ها و موسسات خصوصی بالغ بر۳۰۰‌میلیارد ریال برآورد شده است.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.