صدوبیست‌وپنجمین سالگرد مسابقات المپیک

6 آوریل 2021، صدوبیست‌وپنجمین سالگرد مسابقات المپیک مدرن بود که سال 1896 در آتن برگزار شد. این رویداد ورزشی که ده روز به طول انجامید به طور رسمی «اولین مسابقات المپیاد» نام داشت و بزرگترین رویداد ورزشی بین‌المللی بود که طی آن 241 ورزشکار از 14 کشور در 43 مسابقه با هم رقابت می‌کردند. تقریبا دو سوم شرکت‌کنندگان اهل یونان بودند.
جیمز کانلی آمریکایی برای بُرد در «پرش سه‌گام» اولین قهرمان المپیک مدرن شناخته شد.
اما برنده شدن «اسپیریدون لوییز» یونانی در دو ماراتن، موفقیت این المپیک را تضمین کرد. زیرا دو ماراتن به یادبود فیدیپیدس برگزار شد، سرباز و دونده‌ای که که فاصله شهر ماراتن تا آتن را بدون توقف دوید تا خبر پیروزی یونانیان بر امپراتوری هخامنشی را در نبرد ماراتن به آنها برساند و پس از اعلام این خبر بر اثر خستگی زیاد جان سپرد. مسابقات المپیک باستانی بین سالهای 776 و 393 میلادی در «المپیا» برگزار می شد که نام «المپیک» نیز از آن گرفته شده است.
15 قرن پس از توقف مسابقات المپیک باستانی، «بارون پییر دو کوربرتن» فرانسوی، بنیان‌گذار المپیک مدرن، پیشنهاد داد که بازی های المپیک احیا شوند. در سال 1984 طی توافقی در کنگره بین المللی پاریس برای آغاز دوباره المپیک قرار شد یونان، مهد مسابقات المپیک، اولین میزبان بازی‌های المپیک مدرن باشد.
قرار است المپیک 2020 توکیو که به دلیل پاندمی کرونا یک سال به تعویق افتاده است، از 23 ژوئیه الی 8 آگوست و پارالمپیک از 24 آگوست الی 5 سپتامبر برگزار شود.
منبع: Newzee
مترجم: مهرناز الماسی

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.