کیوسک، 7 آوریل

گاردین، واشنگتن‌پست، نیویورک‌تایمز

واکسنی که این روزها جنجالی شده، توجه گاردین را به خود جلب کرده و «آسترازنکا» را به صفحه نخست این روزنامه و برخی دیگر از روزنامه‌های انگلیس آورده است. نیویورک‌تایمز از موانع توزیع واکسن می‌گوید و آنان که در هندوراس از طوفان می‌گریزند. واشنگتن‌پست هم از انتظار برای کمک‌های وعده داه شده دولت‌، کمک‌هزینه تشییع جنازه قربانیان کرونا و پلیس‌های خشن روچستر می‌گوید.

گاردین

واکسن آکسفورد/آسترازنکا صفحه نخست گاردین را به خود اختصاص داده است با این تیتر: «نخست‌وزیر گفت واکسن را دریافت کنید؛ در حالی که آزمایش‌ها متوقف شده است تا گزارش‌های لخته خون بررسی شود».

این روزنامه می‌گوید سازمان تنظیم مقررات داروها و محصولات بهداشتی انگلستان ارتباط احتمالی لخته شدن خون نادر را در بزرگسالان بررسی می‌کند.  آزمایش این واکسن روی کودکان متوقف شده است، اما بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس، تلاش کرده است به مردم درباره ایمنی آن اطمینان دهد و از مردم می‌خواهد اگر این واکسن به آنان پیشنهاد شد، از آن استفاده کنند.

گاردین اضافه کرده است که دانشمندان تأکید کرده‌اند عوارض جانبی واکسنآکسفورد/آسترازنکا بسیار نادر و فواید آن بسیار بیشتر است.

نیویورک‌‌تایمز

روزنامه نیویورک‌تایمز بر هندوراس، طوفان و مهاجرت تمرکز کرده است با تیتر «رفتن یا ماندن؟ طوفان‌ها نقطه بحران برای بسیاری از هندورایی‌ها بود».

این مطلب توضیح می‌دهد که مهاجرت تنها گزینه بعد از طوفان‌های دوقلوست. عکس یک هم ساکنان شهر «سن پدرو سولا» در هندوراس را نشان می‌دهد که در زیر پلی پناه گرفته‌اند و کمک‌های غذایی اهدایی سوپرمارکتی محلی را دریافت می‌کنند.

تیتر «طرح واکسن ایالات متحده متکی به کارخانه‌ای مشکل‌ساز و پردردسر است» از کمپانی داروسازی Emergent BioSolutions می‌گوید و مشکلاتی که در راه توزیع واکسن‌های تولیدی این شرکت وجود دارد.

«آیا DNA می‌تواند اسرار مرگ جنگ جهانی دوم را حل کند؟» تیتری دیگر در صفحه نخست است با تصویری از  تیموتی مک ماهون در میان میلیون‌ها کارت مرجع DNA که در پایگاه نیروی هوایی دوور ذخیره شده است.

واشنگتن‌پست

روزنامه واشنگتن‌پست بر کمک‌های مالی دولت ایالات متحده در پی شیوع کرونا توجه کرده است با تیتر «میلیون‌ها نفر هنوز منتظر کمک‌های مالی هستند». این روزنانه می‌گوید دولت ایالات متحده تریلیون‌ها کمک مالی را تصویب کرد. بسیاری از خانواده‌های آسیب‌دیده هنوز آن را دریافت نکرده‌اند.

تیتر «ورزش جوانان به افزایش شیوع گره خورده است» می‌پرسد «آیا ورزش‌های جوانان موتور شیوع B.1.1.7 است؟» و توضیح می‌دهد که چندین ایالت، استراتژی‌های آزمایش ویروس کرونا را با تکیه بر آزمایش هفتگی یا دوهفته‌ای نوجوانان و کودکان بررسی می‌کنند.

«با افزایش اعتراضات، خشونت پلیس همچنان ادامه دارد» عنوانی است که می‌گوید پلیس به استفاده از زور علیه شهروندان سیاهپوست در روچستر ادامه می‌دهد و تقاضاها برای تغییر رو به افزایش است.

«برنامه دولت کمک خواهد کرد تا هزینه مراسم تشییع جنازه را بپردازید»؛ تیتری است که از برنامه دولت جو بایدن برای پرداخت کمک‌هزینه تشییع جنازه قربانیان کووید-19 خبر می‌دهد. این روزنامه می‌گوید دولت بایدن هفته آینده برنامه کمک به خاکسپاری را آغاز خواهد کرد که تا 9 هزار دلار هزینه‌های تدفین هر آمریکایی را که به علت کووید-19 درگذشته  تأمین می‌کند؛ بزرگ‌ترین برنامه از نوع خود که تاکنون دولت فدرال ارایه کرده است.

تیتری دیگر در این صفحه خبر از مرگ «السی هستینگز» نماینده‌ دموکرات در 84 سالگی می‌دهد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.