وزیر راه خواستار حرکت ایرلاین‌ها در مسیر ادغام شد

فرصت حضور صنعت هوانوردی ایران در یک بازار 500 میلیون نفری

وزیر راه با بیان اینکه بخشی از بدنه صنعت هوایی به تولید داخلی باور ندارند، گفت: «ایرلاین‌ها برای توسعه باید از ابزار ادغام و تشکیل کنسرسیوم استفاده کنند.»

شهروندآنلاین: محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در دیدار با مدیران صنعت حمل‌ونقل هوایی، ضمن قدردانی از زحمات شرکت‌های هواپیمایی در دوران کرونا گفت: «بخش‌های مختلفی در دنیا بر اثر کرونا آسیب‌ دیدند که ازجمله این بخش‌ها حمل‌ونقل هوایی است و در کشور ما نیز این بخش شرایط متفاوتی را تجربه کرد اما به لطف الهی این صنعت متوقف نشد و از زحمات شما قدردانی می‌کنم.»

اسلامی با اشاره به اینکه صنعت هوانوردی باید برای یک وضعیت جدید آماده باشد، گفت: «به یک تحول و جهش در صنعت هوانوردی نیاز داریم. باید یک گام بزرگ برداشت و از این فرصتی که برای کشور پیش آمده حداکثر استفاده را ببریم و برای توسعه و تجهیز ناوگان و تأمین قطعات تلاش کنیم.»

او افزود: «فرصت تحول فرارسیده است و ایرلاین‌ها باید با استفاده از بازارهایی چون تشکیل گروه متحد، کنسرسیوم و ادغام و تامین مالی فاینانس در  راه توسعه کشور گام بردارند.»

وزیر راه‌وشهرسازی با بیان اینکه هنوز در این صنعت هوانوردی کسانی هستند که به ساخت قطعات داخلی باور ندارند، افزود: «این بخش حتی گاهی در تعمیرات به خارج از کشور وابسته شده این عقب‌ماندگی نباید بیش از این تداوم داشته باشد.»

کمک به ایرلاین‌ها از محل منابع ملی

وزیر راه‌وشهرسازی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه امروز پتانسیل جدیدی برای توسعه ناوگان هوایی کشور به وجود آمده است، گفت: «اگر این پتانسیل روی یک ریل صحیح و انقلابی قرار نگیرد، این فرصت‌های جدید از بین خواهد رفت و کشور وابسته می‌ماند. باید در خط مشخصی برویم که اداره صحیح و افزایش بهره‌وری و توسعه شرکت‌ها را هدف قرار دهیم. البته تدابیر ویژه را نیز مد نظر داریم و سعی می‌کنیم امسال هم از منابع ملی برای کمک به شرکت‌های هواپیمایی استفاده کنیم.»

او با اشاره به اهمیت نگاه شرکت‌های هواپیمایی به بازار منطقه افزود: «ایران پیش‌تر برای همکاری به سراغ نقاط دور می‌رفت و کمتر به همسایه‌های خود توجه داشت. اما همسایه‌ها هم برای صنعت هوایی و هم سایر بخش‌ها فرصت مناسبی هستند.»

او همچنین خطاب به شرکت‌های هواپیمایی گفت: «می‌توانید چند هاب پروازی را با مشارکت همدیگر و حمایت سازمان هواپیمایی کشوری در کشورهای همسایه تشکیل دهید. در وزارت راه و شهرسازی با وزرای این کشورها تنظیمات را انجام دادیم و مذاکرات بیشتری نیز خواهیم داشت تا بتوانید با استفاده از کانکشن‌ها و آزادی‌های پنجم در برخی از این کشورها، فرصت حضور در یک بازار 500 میلیون نفری را پیدا کنید.»

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: «این یک بازار جدید است. فرصتی جدید با ترکیبی از پروازهای داخلی و خارجی می‌تواند رونق اقتصادی را برای ایرلاین‌ها به ارمغان بیاورد.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.