بلندترین ناخن‌های جهان کوتاه شد!

رکورددار بلندترین ناخن‌های دو دست در کتاب گینس، 30 سال صرف رشد ناخن‌های خود کرد

رکورددار بلندترین ناخن‌های دو دست در کتاب رکوردهای گینس، ناخن‌های خود را کوتاه کرد؛ ناخن‌هایی که باعث می‌شد کارهای روزمره مانند شستن ظرف‌ها غیرممکن شود. این زن می‌گوید با کوتاه‌کردن آنها بعد از 29 سال راحت شده است! «آیانا ویلیامز» اهل شهر هیوستون در ایالت تگزاس سال 2017 بلندترین ناخن‌های جهان را داشت.

فرشته کیانی-شهروندآنلاین: زنی که رکورددار بلندترین ناخن‌های دو دست در جهان است و نامش به این دلیل در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است، پس از تقریبا 30 سال که از رشد ناخن‌هایش می‌گذشت، آنها را کوتاه کرد.

نام آیانا ویلیامز اهل شهر هیوستون در ایالت تگزاس آمریکا برای «بلندترین ناخن‌های دست‌ها» سال 2017 در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت شد.

در آن زمان، طول ناخن‌های او درمجموع 18 فوت بود. طول آنها قبل از کوتاه‌‌کردن 24 فوت بود و بلندترین ناخن او  38 اینچ بود.

دکتر ردینگر از وسیله‌ای الکترونیکی برای کوتاه‌کردن هر یک از ناخن‌های آیانا استفاده کرد

آیانا که به دلیل اندازه و ضخامت ناخن‌هایش لازم بود آنها را با روشی خاص با برش‌دهنده الکترونیکی مرتب کند، اعتراف کرد که با کوتاه‌کردن ناخن‌ها از دست‌شان راحت شده است!

حالا او خواهد توانست کارهای روزانه مثل شستن ظرف‌ها و تعویض ملحفه تخت‌خواب را برای نخستین‌بار بعد از سال‌ها انجام دهد.

آیانا در گفت‌وگو با رکوردهای گینس گفت: «آخرین‌باری که ناخن‌هایم را اندازه‌گیری کردم، بلندترین آنها 38 اینچ بود. واکنش‌های مختلفی درباره رشد ناخن‌هایم دریافت می‌کنم که باورنکردنی است. بیشترشان خوب هستند، مردم هیجان‌زده می‌شوند و نمی‌دانند واقعا چه بگویند، زیرا این چیزی در حد معمول نیست. می‌خواهم همیشه ملکه باشم با ناخن یا بی‌ناخن، زیرا ناخن‌هایم مرا نمی‌سازد، من ناخن‌هایم را می‌سازم.»

آیانا به شوخی گفت وقتی که تازه به فکر بلندکردن ناخن‌هایش افتاده بود و آنها فقط 2 اینچ طول داشتند، مادرش فکر می‌کرد ناخن‌هایش بلند هستند!

دکتر ردینگر که ناخن‌های آیانا را کوتاه کرد، گفت هرگز تجربه‌ای مشابه این نداشته است.

او اعتراف کرد قبل از کوتاه‌کردن ناخن‌هایش، نگران شکستن هر یک از آنها بوده و دلتنگ‌شان خواهد شد، با وجودی که 20 ساعت وقت و دو بطری لاک صرف مانیکور آنها می‌کرده است!

دکتر ردینگر، متخصص پوست، که ناخن‌ها را برید، اعتراف کرد نخستین‌بار است با چنین ناخن‌هایی روبه‌رو شده و این «تجربه‌ای جالب» در حرفه اوست. او از وسیله‌ای الکترونیکی برای کوتاه‌کردن ناخن‌های آیانا استفاده کرد.

آیانا گفت از کوتاه‌کردن ناخن‌هایش احساس آرامش می‌کند: «بند انگشتانم انگار تازه شُل شده‌اند.»

ناخن‌ها در موزه Ripley’s Believe It or Not! Orlando نمایش داده می‌شود. این موزه همچنین ناخن‌های شریدهار چیلال را نگهداری می‌کند که در سال 2018 عنوان بلندترین ناخن‌های یک دست را به دست آورد. شریدهار چیلال از هند رکورد بلندترین ناخن‌ها را با طول بیش از 29 فوت ثبت کرد.

ناخن‌های کوتاه‌شده آیانا که به موزه می‌رود

آیانا که مجبور بود همیشه مراقب ناخن‌هایش باشد که نشکند، بعد از اینکه «لی ردموند» از شهر سالت لیک سیتی در ایالت یوتا بر اثر تصادف خودرو ناخن‌هایش شکست و  عنوان جهانی خود را از دست داد، رکورددار بلندترین ناخن‌های جهان شد.

ناخن‌های «لی» سال 2008 بیش از 28 فوت طول داشت و او پیشنهاد 60 هزار پوندی را برای کوتاه‌کردن آنها در برنامه زنده تلویزیونی رد کرد!

بعد از اینکه ناخن‌های «لی ردموند» در تصادف رانندگی از بین رفت، آیانا به عنوان رکورددار بلندترین ناخن‌های جهان انتخاب شد. تصویر لی در سال 1991

آیانای هشتاد ساله که هنوز رکورد بلندترین ناخن‌های جهان را در اختیار دارد، فاش کرد که ناچار بود ناخن‌های خود را روزانه با روغن زیتون چرب و با مسواک تمیز کند.

او کمی بعد از کوتاه‌کردن ناخن‌هایش به «گینس» گفت: «از دست‌دادن ناخن‌هایم چشمگیرترین اتفاقی است که در زندگی‌ام افتاده است. فکر می‌کنم نوه‌ام بود که گفت مادربزرگ! آنها مانند بچه تو بودند. تو 30 سال از آنها مراقبت کردی و در چند ثانیه آنها را از دست دادی.»

چیزی که با از دست دادن ناخن‌هایم مرا آزار ‌داد این بود که آنها به هویت تو تبدیل می‌شوند و احساس ‌کردم بخشی از آن را گم کرده‌ام، با این حال وقتی مردم درباره ناخن‌های من نظر بدهند، همیشه خواهم گفت «چیزهایی بیش از ناخن‌هایم برایم وجود دارد و من چیزی بیش از ناخن‌هایم هستم».

منبع: دیلی‌میل

اینجا کلیک کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.