چه خبر از شکایت 180میلیاردی ویلموتس؟

دادگاه فیفا تیرماه به پرونده سرمربی سابق تیم‌ملی رسیدگی می‌کند

بر اساس اعلام رئیس فدراسیون فوتبال، فیفا اوایل تیرماه به پرونده شکایت ویلموتس علیه ایران رسیدگی می‌کند.

مارک ویلموتس، سرمربی سابق تیم‌ملی ایران که با قراردادی عجیب به کشور ما آمد و نتایج ضعیفی را در مقدماتی جام‌جهانی 2022 به دست آورد، با بی‌تدبیری مسئولان وقت فدراسیون اخراج شد. این مربی بلژیکی بعد از کنار رفتنش از تیم‌ملی شکایتی را علیه فدراسیون فوتبال در فیفا تنظیم کرد و چندماه قبل توانست ایران را در یک پرونده سنگین محکوم کند.

فیفا در حکم اولیه خود فدراسیون فوتبال ایران را محکوم به پرداخت 6میلیون یورو به مارک ویلموتس کرد. مبلغی بسیار سنگین که شاید غرامتی بی‌سابقه در تاریخ فوتبال باشد. از این‌رو بعد از حکم صادرشده فدراسیون ایران با همکاری وزارت ورزش و استخدام چند وکیل باتجربه به رأی صادره شکایت کرد. حالا مسئولان فدراسیون ایران امیدوارند که بتوانند این حکم سنگین را بشکنند و چنین غرامتی را به ویلموتس ندهند که البته کار دشواری است.

در چنین شرایطی اما مدت‌هاست پرونده ویلموتس مسکوت مانده است و کسی از چگونگی روند پرونده اطلاعی ندارد. امروز در این‌باره شهاب عزیزی‌خادم رئیس فدراسیون فوتبال صحبت کرد.

عزیزی‌خادم گفت: «دادگاه پرونده ویلموتس اوایل تیرماه است، چون آنها خواستار یک جلسه غیرحضوری بودند که ما نپذیرفتیم. همین موضوع همه را گرفتار کرده و بی‌اعتباری برای فدراسیون فوتبال پیش آورده است. خسارت مالی زیادی هم دیدیم. فوتبال در یک‌سال گذشته مسائل خاص خودش را داشته، اما حالا وارد مسیر جدیدی شدیم. صورت‌های مالی در حال بررسی است و تیم‌های ملی یک ریال هم درآمدزایی نداشته‌اند.»

حال باید منتظر ماند و دید اقدامات وکلای فدراسیون فوتبال در فیفا چه کاری را از پیش خواهند برد و آیا می‌توانند حکم سنگین شکایت ویلموتس را بشکنند یا اینکه فدراسیون متحمل پرداخت غرامتی بسیار سنگین و دشوار و مبلغی در حدود 180میلیارد تومان خواهد شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.