مرگ یک کارگر در آتش‌سوزی مرگبار ساختمان نیمه‌کاره

11 نفر در این حادثه نجات یافتند

آتش‌سوزی در ساختمان درحال احداث مرگ یک کارگر افغانستانی را در پی داشت. 11 کارگر دیگر نیز از این ساختمان و از میان شعله‌های آتش نجات یافتند.

ساعت 3و14 دقیقه بامداد روز جمعه، یک مورد آتش‌سوزی در یک ساختمان درحال احداث در خیابان آجودانیه، خیابان آذرمی به سامانه 125 سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران اطلاع داده شد. بلافاصله 3 ایستگاه آتش‌نشانی با امکانات کامل به محل اعزام شدند. آتش‌نشانان در مدت 3 دقیقه به محل حادثه رسیدند.

آتش‌سوزی در طبقه منفی دو یک ساختمان 11 طبقه رخ داده بود.

سیدجلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی تهران جزئیات این حادثه را تشریح کرد و گفت: «در وسعتی حدود 300متر از 800متر مساحت از هر واحد با استفاده از داربست و گونی‌های نایلونی به صورت مجاز اتاق‌های کارگری ایجاد شده بود. بخشی از این فضا نیز برای نگهداری مصالح ساختمانی مورد استفاده قرار گرفته بود. آتش‌سوزی در همین محل رخ داده بود. دود زیادی نیز در فضا وجود داشت و آتش به سرعت درحال گسترش بود. همزمان با رسیدن آتش‌نشانان یکسری از این افراد که در محل حضور داشتند، به بیرون هدایت شدند. برخی نیز قبل از رسیدن نیروهای آتش‌نشان از محل خارج شده بودند.»

ملکی در ادامه صحبت‌هایش گفت: «به گفته افراد حاضر، 12نفر از کارگران در محل اشاره شده در ساعات میانی شب درحال استراحت بودند. 11نفر با همراهی آتش‌نشانان خارج شدند اما در عین خاموش‌کردن آتش، جسد سوخته یکی از کارگران پیدا شد. او فرد 21ساله تابعیت کشور افغانستان را داشت. به تأیید عوامل اورژانس مشخص شد که جان خود را از دست داده است.»

سخنگوی آتش‌نشانی و سازمان خدمات ایمنی تهران ادامه داد: «آتش توسط آتش‌نشانان خاموش شد و از سرایت به سایر بخش‌ها جلوگیری شد. ساعت 5 و 10 دقیقه عملیات به پایان رسید.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.