کیوسک؛ 9 آوریل

نیویورک‌تایمز، گاردین، تایمز

شورش در ایرلند شمالی توجه گاردین را جلب کرده است. لاس وگاس و هجوم گردشگران در روزهای کرونایی برای نیویورک تایمز جالب بوده و آسترازنکای دردسرساز برای تایمز.

گاردین

تمرکز گاردین بر شورش‌های ایرلند شمالی است و گزارش می‌دهد جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده به درخواست‌های آرامش پیوسته است. دبیر مطبوعاتی کاخ سفید گفت که آنها نگران این خشونت‌ها هستند. این روزنامه اضافه می‌کند که لوئیز هایگ، وزیر امور خارجه در سایه ایرلند شمالی، با استناد به اظهارات بوریس جانسون درباره برگزیت، او را متهم کرد که مسئول از بین رفتن اعتماد در میان جامعه است. خشونت‌ها در ایرلند شمالی از یک هفته پیش آغاز شد و مقام‌های دولتی را در انگلیس مجبور به واکنش کرد؛ آشوب‌هایی که تحلیلگران آن را از تبعات برگزیت می‌دانند.

نیویورک‌تایمز

عکس یک روزنامه نیویورک‌تایمز با عنوان «لاس وگاس روشن می‌شود» توضیح می‌دهد: با رفع محدودیت‌های کرونایی، این شهر شاهد افزایش مداوم گردشگر بوده است.

«عزم بایدن برای مهار بلای جنایت با اسلحه» تیتر دیگر صفحه نخست نیویورک‌تایمز است که توضیح می‌دهد: بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، که خشونت با اسلحه را در ایالات متحده «یک شرمساری بین‌المللی» می‌خواند، روز پنجشنبه مجموعه‌ای از اقدامات اولیه را برای حل این مشکل آغاز کرد.

«گفتمان ایالات متحده تقویت روابط با تایوان» تیتری است با این توضیح که بسیاری از کارشناسان و مقامات دولتی می‌گویند، اگر هر چیزی بتواند جنگ قدرت جهانی بین چین و ایالات متحده را به یک درگیری نظامی واقعی تبدیل کند، آن سرنوشت تایوان است.

«از نخستین نشانه آسیب‌دیدگی تا آخرین نفس‌های فلوید» عنوانی دیگر در صفجه نخست است که از برگزاری دادگاه درک شووین، افسر پلیس آمریکایی، به جرم قتل جورج فلویدِ سیاهپوست می‌گوید.

تایمز

روزنامه تایمز بر واکسن «آکسفورد/آسترازنکا» تمرکز کرده است. به گفته این روزنامه، که نظرسنجی خود را با موسسه یوگاو (YouGov) انجام داده است، انگلیسی‌ها «به‌شدت» به واکسن «آسترازنکا» اعتماد دارند. این تحقیق نشان داده 75درصد از افراد این واکسن را ایمن می‌دانند، از ماه مارس فقط ۲درصد کاهش اعتماد وجود داشته و میزان اطمینان به آن مشابه واکسن فایزر/بایون‌تک است.

تایمز می‌گوید بهداشت عمومی انگلیس گفته ‌است بیش از 10 هزار جان با بکارگیری واکسن‌ها طی سه ماه اول این برنامه نجات یافته‌ است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.