مجلس پرونده شکایت از روحانی را به قوه‌قضائیه ارسال کرد

۱۹۰ رأی موافق، ۹ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۵ نماینده حاضر در جلسه

نمایندگان مجلس با ۱۹۰ رأی موافق، ۹ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۵ نماینده حاضر در جلسه، پرونده شکایت از رئیس دولت یازدهم و دوازدهم و استنکاف او از قانون را به قوه قضائیه ارجاع دادند.

شهروندآنلاین: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز پارلمان گزارش کمیسیون حقوق و قضائی مجلس درباره استنکاف از اجرای ماده یک قانون مدنی از سوی حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهوری دولت‌های یازدهم و دوازدهم در اجرای ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی مجلس را بررسی کردند.

وکلای ملت نهایتا با ۱۹۰ رأی موافق، ۹ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۵ نماینده حاضر در جلسه با ارجاع پرونده، استنکاف حسن روحانی از قانون را جهت رسیدگی قوه قضائیه ارسال کردند.

گفتنی است بر اساس ماده یک، مصوبات مجلس شورای اسلامی به رئیس‌جمهوری ابلاغ و رئیس‌جمهوری باید در مدت پنج روز آن را امضا و به دولت ابلاغ کند و دولت موظف است در مدت ۴۸ ساعت آن را منتشر کند.

دولت موظف است مصوبه یا نتیجه همه‌پرسی را پس از انقضای مدت مذکور ظرف ۴۸ ساعت منتشر کند. (مصوب ۸/۱۰/۱۳۶۱) & ماده یک – مصوبات مجلس شورای اسلامی و نتیجه همه‌پرسی پس از طی مراحل قانونی به رئیس‌جمهوری ابلاغ می‌شود. رئیس‌جمهوری باید در مدت پنج روز آن را امضا و به مجریان ابلاغ و دستور انتشار آن را صادر کند و روزنامه رسمی موظف است ظرف مدت ۷۲ ساعت پس از ابلاغ منتشر کند.

همچنین در صورت استنکاف رئیس‌جمهوری از امضا یا ابلاغ در مدت مذکور در این ماده به دستور رئیس مجلس شورای اسلامی روزنامه رسمی موظف است ظرف مدت ۷۲ ساعت مصوبه را چاپ و منتشر کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.