همه با هم؛ در میدان خدمت

گزارش «شهروندآنلاین» از خدمت خیرخواهانه داوطلبان جمعیت هلال‌احمر در آستانه ماه مبارک رمضان

پس از شیوع کرونا و تبدیل‌شدن آن به یک بحران، بسیاری از مردم ایران همراه با دستگاه مختلف اجرایی داوطلبانه به میدان آمدند تا برای شکست کرونا و همیاری کادردرمانی که امروز با عنوان مدافعان سلامت از آنها یاد می‌شود، آستین بالا بزنند. در این بین داوطلبان جمعیت هلال‌احمر نیز در کنار دیگر نهادهای اجرایی تمام‌قد برای مبارزه با این ویروس ایستاده است. محور فعالیت‌های این داوطلبان را نیز  را می‌توان در سه بخش آموزش، پاسخگویی و توانمندسازی تعریف کرد. آنچه در ادامه می‌خوانید، بخشی از این خدمت خیرخواهانه در آستانه ماه مبارک رمضان است.

«داوطلبی» فعالیتی پسندیده است که همواره با «خدمت» می‌آید و تردیدی نیست که خدمت داوطلبانه برطرف‌‌کننده بسیاری از مشکلات در جوامع بشری به حساب می‌آید. محرومیت‌زدایی با بهره‌گیری از ظرفیت داوطلبان یکی دیگر از نتایج این خدمات است. موضوعی که رئیس هلال‌احمر شهرستان یزد نیز به آن اشاره دارد. وهاب نخل بند یزدی، رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان یزد با اشاره به اهمیت احسان، نیکوکاری و کمک به اقشار ضعیف جامعه اظهار کرد: «احسان و نیکوکاری مظهر انسانیت و صفت زیبای نوع‌دوستی و فرصتی مناسب برای دستگیری از نیازمندان است.»

توزیع 70 بسته غذایی در قالب طرح فرشتگان

به گزارش «شهروندآنلاین» در آستانه ماه مبارک رمضان در شهرستان یزد خیرین و اعضای خانه هلال مسجد حضرت جواد الائمه، طرح ملی فرشتگان رحمت و همای رحمت را اجرا می‌کنند. رئیس هلال‌احمر شهرستان یزد از توزیع 70 بسته غذایی در قالب طرح فرشتگان رحمت با هدف کمک به نیازمندان به پشتیبانی خیرین و اعضای خانه هلال مسجد حضرت جواد الائمه این شهرستان خبر می‌دهد. پیش از این نیز، در مرحله اول اجرای این طرح ملی خیرین 70 سبد غذایی شامل 10 قلم کالای اساسی که هر بسته به ارزش 4میلیون و 300هزار ریال و در مجموع 301میلیون ریال در بین مددجویان در این طرح توزیع کردند.

هلال‌احمر قم ۴میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به طرح فرشتگان رحمت اهدا کرد

طرح فرشتگان رحمت و همای رحمت یکی از طرح‌های حمایتی سازمان داوطلبان است که به صورت ملی در ایام مناسبتی نوروز و ماه رمضان جهت تهیه سبدهای معیشتی و ارزاق مورد نیاز بیماران صعب‌العلاج تحت حمایت هلال‌احمر اجرا می‌شود. بهرامی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قم نیز از اهدای ۴میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال به طرح فرشتگان رحمت توسط خیرین این جمعیت خبر داد.

به گفته مدیرعامل استان، به منظور اجرای طرح فرشتگان رحمت در بهمن سال گذشته با هدف جذب منابع خیرین جلسات متعددی برگزار شد و پس از شناسایی جامعه هدف شامل بیماران صعب‌العلاج، خانواده‌های بی‌سرپرست و افراد نیازمند به‌ویژه خانواده‌های متأثر از کرونا سبدهای معیشتی در قالب بن خرید از فروشگاه‌ها و همچنین اقلام غیرنقدی تهیه و با حفظ کرامت انسانی توزیع شد. در این طرح، خیرین جمعیت هلال‌احمر استان قم ۴میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال به ۱۵۰۰ خانواده نیازمند در نوروز ۱۴۰۰ کمک کردند.

دعوت از خیرین

طرح همای رحمت نیز در ماه مبارک رمضان با هدف تهیه سبدهای معیشتی به منظور کمک به خانواده‌های بیماران صعب‌العلاج و متأثر از کرونا که تحت حمایت هلال‌احمر هستند، با همکاری و مشارکت خیرین و داوطلبان در استان قم اجرا می‌شود. بهره‌گیری از باورهای دینی، فرهنگی و ملی جهت تقویت حس نوع‌دوستی، توسعه مشارکت‌های مردمی و تقویت مسئولیت اجتماعی در بین آحاد مردم از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

این طرح همه‌ساله از نیمه ماه مبارک شعبان با جذب منابع خیرین آغاز و تا پایان ماه مبارک رمضان با هدف کمک به خانواده‌های نیازمند با حفظ کرامت انسانی ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان برای مشارکت در این طرح می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب ۴۹۷۸۶۴۴۰۲۰ بانک ملت با شناسه ۳۵۰۰۰۸۰۵۲۱۱۴ واریز کنند و نیز کمک‌های غیرنقدی خود را به معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال‌احمر واقع در خیابان ساحلی تحویل دهند.

نیکوکارانی که همواره یاریگر هلال‌احمر هستند

معاون داوطلبان جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی نیز از توزیع چهارهزار و 465 بسته معیشتی به ارزش ریالی 12میلیارد و 705میلیون ریال بین نیازمندان سطح استان خبر داد. احمد بخشی با اشاره به اینکه طرح فرشتگان رحمت با هدف کمک به اقشار بی‌بضاعت و کم‌بضاعت و ترویج فعالیت‌های خیرخواهانه و عام‌المنفعه در خراسان‌جنوبی اجرا شده است، اظهار داشت: «در قالب این طرح از 15 اسفند سال گذشته تا 15 فروردین سال‌جاری 4هزار و465 بسته معیشتی بین نیازمندان استان توزیع شده است.»

معاون داوطلبان جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی ادامه داد: «طی این مدت 12میلیارد و 705میلیون ریال اعتبار جهت تهیه بسته‌های معیشتی هزینه و با همکاری داوطلبان با حفظ کرامت انسانی بین مددجویان توزیع شده است.»

او از توزیع 779 دست پوشاک و کفش پیش از نوروز 1400 خبر داد و بیان کرد: «به همین منظور مبلغ یک‌میلیارد و 99میلیون ریال هزینه شده است.»

بخشی با اشاره به اینکه در قالب اجرای طرح فرشتگان همچنین 3هزار و 720 پرس غذای گرم بین نیازمندان مناطق کم‌برخوردار استان توزیع شده است، عنوان کرد: «بیش از 685میلیون ریال نیز در این حوزه هزینه شده است.»

او با قدردانی از نیکوکارانی که همواره یاریگر هلال‌احمر برای کمک به نیازمندان هستند، گفت: «از مردم نوع‌دوست و خیّر خواستاریم همچون گذشته ما را در امر کاهش آلام محرومین همیاری کنند‌.» بخشی افزود: «خیران علاوه بر مراجعه به 11 شعبه جمعیت هلال‌احمر در سطح استان برای اهدای کمک‌های نقدی و غیرنقدی، می‌توانند از ظرفیت خانه‌های هلال واقع در روستاهای استان برای کمک به نیازمندان استفاده کنند.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.