سفر تیم‌ملی به منامه کنسل شد؟

برخی اخبار حکایت از پیروزی فدراسیون فوتبال ایران در پرونده شکایت از AFC در خصوص میزبانی در مقدماتی جام جهانی دارد

فدراسیون فوتبال ایران در قبال تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا به دادگاه CAS پناه برده و همین روزها تکلیف این شکایت پیرامون میزبانی بحرین از مقدماتی جام جهانی مشخص خواهد شد.

بعد از تصمیم علنی AFC مبنی بر اعطای میزبانی ادامه مسابقات مقدماتی جام جهانی به بحرین، نامه‌نگاری‌های ابتدایی با کنفدراسیون فوتبال آسیا انجام شد که پاسخ دبیر کل به فدراسیون فوتبال قانع‌کننده نبود. دبیر کل AFC با اشاره به اینکه رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا در جریان این تصمیم‌گیری نبوده اذعان کرده در آینده‌ای نزدیک پذیرای رئیس فدراسیون فوتبال ایران خواهد بود! در حالی که در همان شروع اعتراض کنفدراسیون فوتبال آسیا درخواست ویدیوکال رئیس فدراسیون فوتبال ایران با شیخ سلمان را رد کرد و حالا فدراسیون فوتبال نامه‌نگاری‌ها را با دادگاه بین‌المللی ورزش انجام می‌دهد.

تصمیم‌گیری کنفدراسیون فوتبال آسیا برای برگزاری بازی‌ها در یک کشور به بهانه کرونا تصمیم غیر منطقی به نظر نمی‌رسد و فدراسیون فوتبال ایران با این موضوع مشکلی ندارد اما سوال مهم و اساسی فدراسیون فوتبال ایران این است چرا این میزبانی باید به بحرین برسد؟ بحرینی که ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا را بر عهده دارد. کنفدراسیون فوتبال آسیا در حالی تصمیم گرفته میزبانی را به منامه محول کند که در بازی‌های دور برگشت بحرین باید بیشتر بازی‌های خود را در خارج از خانه انجام می‌داده و حالا از این تصمیم سود می‌برد. باز برگزاری بازی‌ها در کشوری که در گروه C حاضر نبوده بیشتر می‌توانسته به عدالت بازی‌ها کمک کند که مورد اشاره فدراسیون فوتبال آسیا در گفتمان با دادگاه بین‌المللی ورزش بوده است؛ یعنی بازی‌های باقیمانده در کشوری جز ایران – بحرین – عراق – کامبوج و هنگ‌کنگ برگزار شود. اتفاقی که در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا و در فصل گذشته مرسوم بود.

کنفدراسیون فوتبال آسیا در حالی تصمیم گرفته بازی‌های باقیمانده مقدماتی جام جهانی را به صورت متمرکز برگزار کند که در اروپا و با وجود اینکه در برخی از کشور شیوع ویروس کرونا بیشتر از کشورهای آسیایی است همچنان به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود و فدراسیون فوتبال ایران همانند فدراسیون فوتبال عراق معتقد است که عادلانه‌ترین تصمیم این بود که با این همه صبر به بهانه کرونا بازی‌ها همانند گذشته به صورت رفت و برگشت در کشورها و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شد. فدراسیون فوتبال ایران برای نقض تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا ادله‌های متعددی را طرح کرده است و باید دید در روزهای آینده این پرونده سرانجام خوشی خواهد داشت یا خیر؟

فدراسیون فوتبال ایران تلاش‌های خود را برای تغییر وضعیت اعلام رسمی نمی کند تا در مسیر رسیدگی به پرونده چالشی ایجاد نشود؛ به‌خصوص که اخبار داخلی در رسانه‌های خارجی بازتاب خواهد داشت و برای رسیدن به هدف با وکلای خارجی هم طرح مشورت کرده است. از سویی برنامه‌ریزی‌های فدراسیون فوتبال توأم با اعتراض کنفدراسیون فوتبال آسیا برای تیم ملی ادامه دارد چون یک درصد احتمال دارد رأی نهایی دادگاه بین‌المللی ورزش به سود ایران نباشد. تیم‌ملی از 4 تا 10 خرداد در کیش اردو می‌زند و دهم با پرواز اختصاصی کیش‌ایر قرار است راهی منامه شود.

از نظر خیلی از کارشناسان، بازیکنان و مدیران بازی‌کردن در بحرین با وجود نبود تماشاگر قطعا به ضرر تیم ملی ایران خواهد بود و سابقه نشان داده که بحرینی‌ها در میزبانی کارشکنی می‌کنند. به همین علت حتی بازی‌کردن در کشور ثالث با بحرین و سایر تیم‌ها هم می‌تواند یک پیروزی بزرگ برای ایران در چنین شرایطی باشد که تیم‌ملی نیاز به پیروزی در هر 4 مسابقه دور برگشت خود دارد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.