بازگشت استراماچونی به استقلال

فرهاد مجیدی در فرودگاه تهران با در آغوش گرفتن همه شاگردانش با ‏آنها خداحافظی کرد‏

باشگاه استقلال شروط آندره‌آ استراماچونی برای بازگشت به این تیم را پذیرفته و منتظر حل مشکلات قانونی برای بازگشت این مربی است. دو طرف بر سر مبلغ یک میلیون و ۸۰۰ هزار یورو به توافق رسیدند. در صورتی که باشگاه استقلال قسط اول را واریز کند، قرارداد رسمی و رونمایی خواهد شد. استراماچونی همچنین به مدیران باشگاه تأکید کرده که نباید اشتباهات مدیران قبلی تکرار شده و پول باید به حساب وی واریز شود. یکی از شروط استراماچونی این بود که پس از پایان مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به ایران می‌آید و قصد ندارد در این برهه روی نیمکت استقلال بنشیند.

بعد از گذراندن یک هفته پرحاشیه، سکانس پایانی برای فرهاد مجیدی و استقلال کاملا تلخ بود. بازیکنانی که در نیمه دوم با تمام وجود برای جبران سه گل خورده در نیمه اول می‌دویدند و تا دقیقه ٩٩ برای رسیدن به قهرمانی امیدوار بودند، با تنی خسته بعد از سوت داور روی زمین افتاده و اشک ‌ریختند. فرهاد هم با اینکه در زمین و جلوی دوربین‌ها خودش را کنترل کرد اما وقتی به رختکن رفت، نتوانست احساساتش را کنترل کند و در گوشه‌ای اشک‌هایش جاری شد.

فرهاد، سعادتمند و سیدحسین؛ متهمان اصلی

شاید بیش از ٩٠‌درصد استقلالی‌ها مقصران شکست تیم‌شان را در فینال جام حذفی این سه نفر معرفی می‌کنند: «فرهاد مجیدی، احمد سعادتمند و سیدحسین حسینی.» فرهاد از آنجا که بعد از پیروزی در دربی و در فاصله چند روز مانده تا فینال استعفا کرد و چند روزی در تمرین حاضر نشد، مورد انتقاد قرار گرفت. خیلی‌ها معتقد بودند مجیدی می‌توانست اختلافاتش را با مدیرعامل بعد از فینال علنی کند. از سوی دیگر احمد سعادتمند، مدیرعامل استقلال، هم به علت سفر بدموقع به ایتالیا و مذاکره با استراماچونی قبل از دربی در چند روز اخیر مورد انتقاد قرار گرفته است. او البته جنگ رسانه‌ای با فرهاد مجیدی را هم ادامه داد و در تلویزیون به‌طورعلنی علیه سرمربی استقلال موضع گرفت. همچنین ضلع سوم این مثلث سیدحسین حسینی بود که در فینال عملکرد ضعیفی داشت و گل‌های بدی دریافت کرد تا جبرانش در نیمه دوم برای استقلال غیرممکن باشد. دروازه‌بان استقلال اگر چه در نیمه‌نهایی با مهار پنالتی نورالهی یکی از عوامل صعود تیمش به فینال بود، اما روی گل‌های اول و سوم تراکتور صددرصد مقصر بود و اصلا روز خوبی را سپری نکرد.

شاید بیش از ٩٠‌درصد استقلالی‌ها مقصران شکست تیم‌شان را در فینال جام حذفی این سه نفر معرفی می‌کنند: «فرهاد مجیدی، احمد سعادتمند و سیدحسین حسینی.»

فرهاد خداحافظی کرد، سعادتمند بیانیه داد!

بعد از ناکامی آبی‌ها در رسیدن به هشتمین قهرمانی خود در جام حذفی در طولانی‌ترین فصل تاریخ فوتبال ایران که بیش از یک‌ سال طول کشید، همه چیز کاملا به هم ریخته بود. فرهاد مجیدی در فرودگاه تهران با در آغوش گرفتن همه شاگردانش، با آنها خداحافظی کرد تا این اتفاق مهر تأییدی روی جدایی او از استقلال باشد. همچنین فرهاد و دستیارانش در تست PCR شرکت نکردند تا استقلال فعلا بدون سرمربی باشد. از سوی دیگر واکنش باشگاه استقلال به شکست در فینال جام حذفی عجیب و باورنکردنی بود: «رایزنی رسمی مسئولان باشگاه استقلال برای رفع موانع گذشته و بازگشت استراماچونی با انجام مذاکرات رسمی و ارسال دعوتنامه برای ایشان طبق قرارداد قبلی انجام خواهد شد تا جلوی خسارت‌های مالی هم به باشگاه استقلال گرفته شود. امیدواریم در فصل آتی بتوانیم دل هواداران را شاد کنیم.» سایت باشگاه این بیانیه را در حالی منتشر کرد که سعادتمند پیش از این، مذاکره با استراماچونی را برای بازگشت تکذیب می‌کرد!

درصد بازگشت استراماچونی چقدر است؟

استراماچونی تاکنون واکنشی به ماجرای بازگشت خود به استقلال نداشته، اما گویا سعادتمند و دوستانش در باشگاه خیلی امیدوار به برگرداندن او هستند. از آنجا که استقلال باید خسارت قرارداد دوساله را با این مربی ایتالیایی پرداخت می‌کرد، مدیران این باشگاه در پی این هستند تا بتوانند با بازگرداندن استراماچونی قرارداد ‌سال دوم او را در ازای نشستنش روی نیمکت استقلال پرداخت کنند. فارغ از اینکه استراماچونی بعد از ترک ایران به علت پرداخت‌نشدن مطالباتش و جواب منفی به پیشنهاد بازگشت در مذاکرات بعدی، حالا با چه انگیزه‌ای ممکن است به استقلال برگردد، قوانین اخیری که سازمان لیگ فوتبال مصوب کرده، احتمالا مانع بازگشت او خواهد بود. با اینکه استقلالی‌ها معتقدند استراماچونی طبق قرارداد قبلی می‌تواند بار دیگر سرمربی ایران در لیگ بیستم باشد، مسئولان سازمان لیگ اعتقاد دارند چنین اتفاقی امکان‌پذیر نیست. منصور قنبرزاده، عضو هیأت‌رئیسه سازمان لیگ در این‌باره می‌گوید: «استراماچونی با استقلال قراردادی ندارد. او با استقلال فسخ کرده است، الان سرمربی استقلال فرهاد مجیدی است که در لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا نامش ارسال شده است. وقتی او به‌ عنوان سرمربی روی نیمکت تیم حضور داشته؛ یعنی استراماچونی قراردادی با استقلال نداشته است، بنابراین طبیعتا او باید قرارداد جدیدی امضا کند و این مسأله مشمول قانون جدیدی است که تصویب شده است. قانون می‌گوید استراماچونی نمی‌تواند برگردد و هیچ تبصره‌ای هم ندارد.»

در حالی ‌که تیم استقلال باید کمتر از یک هفته دیگر برای حضور در ادامه مرحله گروهی لیگ قهرمانان راهی قطر شود، نه سرمربی دارد و نه کادرفنی

معمای نیمکت استقلال در آسیا

در شرایط فعلی بزرگ‌ترین ابهام درباره وضع نیمکت استقلال در لیگ قهرمانان آسیاست. در حالی ‌که این تیم باید کمتر از یک هفته دیگر برای حضور در ادامه مرحله گروهی لیگ قهرمانان راهی قطر شود، نه سرمربی دارد و نه کادرفنی! حتی دیروز هم چند بازیکن مطرح این تیم در تست PCR حاضر نشدند تا وضع آشفته استقلال کاملا مشهود باشد. حتی اگر قرار به بازگشت استراماچونی باشد، بعید است پروسه حضور او در استقلال به همین زودی انجام شود؛ در حالی ‌که آبی‌ها باید با تمام توان به مصاف رقبای آسیایی بروند. مدیرعامل استقلال هم اظهارنظری درباره این ابهام‌ها نکرده و مشخص نیست در غیاب فرهاد مجیدی چه کسی سکان هدایت استقلال در چند بازی باقی‌مانده لیگ قهرمانان را که به صورت متمرکز در قطر انجام می‌شود، برعهده می‌گیرد.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.