سرقت یک کیلو طلا در حضور صاحبخانه

سارقان به ۱۰۰ سرقت مشابه در پایتخت اعتراف کردند

اعضای باند حمید که خانه‌های پایتخت را هدف سرقت‌های سریالی خود قرار می‌دادند، از سوی مأموران پلیس آگاهی تهران دستگیر شدند. سردسته این باند به ۱۰۰ سرقت در تهران و سایر استان‌ها با همکاری همدستانش اعتراف کرد.

چندی پیش مردی جوان در تماس با پلیس 110 از سرقت خانه‌اش توسط چهار مرد خبر داد. او درباره جزئیات این سرقت مأموران پلیس گفت: «حدود ساعت 20و 30 دقیقه درحالی که پدر و مادر سالخورده‌ام در خانه در محدوده خیابان ولنجک حضور داشتند، چهار سارق با تخریب در ورودی وارد خانه شدند. آنها یک کیلو طلا، مقداری پول و تعدادی از وسایل باارزش خانه را به سرقت بردند.»

به دنبال اعلام این خبر، کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران وارد عمل شدند. آنها تحقیقات برای شناسایی و دستگیری سارقان خشن را آغاز کردند. در بررسی‌ها از محل سرقت و  جغرافیای محل حادثه، تصویر غیرواضحی از سارقان و خودروی آنها به دست آمد.

از آنجایی که احتمال می‌رفت اعضای این باند سرقت‌های مشابه دیگری را نیز مرتکب شده باشند، کارآگاهان به سراغ گزارش سرقت از منازل تهران رفتند.

کارآگاهان با بررسی پرونده‌های مشابه و تصاویری که از دوربین‌های مداربسته محل این سرقت‌ها گرفته شده بود، موفق به شناسایی یکی از سارقان حرفه‌ای منزل شدند. با به دست آمدن هویت سارق جوان به نام حمید، در ادامه بررسی‌ها مشخص شد او پس از آزادی از زندان باند جدیدی را تشکیل داده است. او نام خودش را نیز در این باند گذاشته است.

او و اعضای باندش به صورت چهار یا پنج نفره راهی خانه‌ها می‌شدند. در بعضی از سرقت‌ها از سلاح گرم استفاده کرده بودند. آنها سرقت‌هایشان را در تهران و چند استان دیگر مرتکب شده بودند، همچنین اعضای این باند با خودروهای سرقتی، در صحنه سرقت حاضر می‌شدند.

اعتراف به صد سرقت

تحقیقات کارآگاهان پلیس ادامه داشت تا اینکه مخفیگاه سردسته این باند در محدوده شهرستان «فردیس» شناسایی شد. از آنجایی که اعضای این باند مجهز به سلاح گرم بودند، مخفیگاه متهم به صورت نامحسوس تحت کنترل درآمد.

مراقبت‌های ویژه پلیسی ادامه داشت تا اینکه با هماهنگی‌های قضائی، «حمید» به همراه زن جوانی که او نیز درباره فروش اموال سرقتی با سردسته باند همکاری داشت، در عملیات پلیسی بازداشت شد.

در بازرسی از مخفیگاه متهم، مقدار زیادی اموال مسروقه به ارزش تقریبی بیش از 20‌میلیارد ریال، به همراه یک قبضه سلاح جنگی با 14 فشنگ کشف شد. هر دو متهم به همراه اموال مشکوفه به پلیس آگاهی تهران انتقال یافتند.

سردار لطفی، رئیس‌پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: «سرکرده باند پس از انتقال به اداره هفدهم این پلیس به  100 سرقت با همکاری سایر همدستانش اعتراف کرد. او گفت که در بعضی از سرقت‌ها از سلاح گرم و سرد استفاده می‌کردند.»

به گفته این مقام انتظامی، تحقیقات برای دستگیری سایر اعضای این باند و کشف جزئیات پرونده‌ها ادامه دارد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
۱ دیدگاه
  1. mhmadhsyn32@gmail.com می‌گوید

    سلام چهارشنبه شب سه نفر بادویست ۶ یک پسر ۲۰ ساله رفتن سرقت منزل نزدیک یک ملیارد طلا اوردن چطوری اینها به همین راحتی میرنند خانهای مردم ساکن بهاران فرحزاد هستن طرف با۵۰۰ ملیون وصیقه ازاد هست باهم سرقت میکنند

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.