نشت بی‌صدای اطلاعات از کلاب‌هاوس

کلاب‌هاوس هک شده و در نتیجه اطلاعات ۱/۳میلیون کاربر آن به بیرون درز کرده است

به گزارش سایبرنیوز اطلاعات ۱/۳میلیون کاربر شبکه‌ اجتماعی کلاب‌هاوس از طریق یک انجمن هکری در فضای آنلاین منتشر شده است. اطلاعات منتشرشده کاربران شامل نام کاربر، نام پروفایل و دیگر اطلاعات شخصی است. نشر این اطلاعات کاربران را در معرض جرایمی نظیر فیشینگ یا سرقت هویت قرار می‌دهد. اپلیکیشن کلاب‌هاوس در ماه مارس 2020 رونمایی شده و فعالیت در آن فقط از طریق فرستادن دعوتنامه از طرف اعضای این شبکه اجتماعی ممکن است. در طول یک‌سال گذشته محبوبیت این اپلیکیشن افزایش یافته و میلیون‌ها کاربر را به خود جذب کرده است، زیرا در این پلتفرم افراد می‌توانند به‌طور زنده با یکدیگر صحبت کنند و نظرات خود را به اشتراک بگذارند. در این اپلیکیشن برخلاف سایر شبکه‌های اجتماعی تنها می‌توان از طریق صوت با دیگران ارتباط برقرار کرد.
نشت اطلاعات کاربران کلاب‌هاوس صرفا آخرین خبر مربوط به این حوزه بوده و در هفته‌ای که گذشت، اطلاعات حدود 500میلیون کاربر شبکه لینکدین، که یک پلتفرم کاریابی است نیز، توسط هکرها برای فروش آنلاین به صورت بیت‌کوین عرضه شده بود. این اطلاعات به مجرمان اجازه می‌دهد از این طریق به کمپانی‌هایی که کاربران در آنها شاغل هستند، ضربه بزنند.
همچنین اطلاعات مربوط به 533میلیون کاربر فیس‌بوک شامل نام کامل، آدرس ایمیل، محل سکونت و دیگر اطلاعات حساس آنها نیز در فضای آنلاین فاش شده بود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.