عربستان از در دوستی با ایران وارد شد

عربستانی‌ها از 2 نماینده فوتبال ایران به خوبی پذیرایی کردند

مسئولان عربستانی از فولاد و استقلال دو نماینده ایران میزبانی شایسته‌ای به‌جا آورده‌اند.

رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا از اواخر هفته جاری در کشورهای مختلف برگزار می‌شود. با تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا دیدارهای هرگروه به صورت متمرکز در یک کشور برگزار می‌شود و در غرب قاره کهن نیز میزبانی از دیدارهای گروه‌های سوم و چهارم به کشور عربستان سپرده شده است. جایی که استقلال و فولاد دو نماینده ایران باید به رقابت با حریفان آسیایی‌شان بپردازند.

در چنین شرایطی با توجه به اینکه تیم‌های ایرانی چند سالی است به عربستان سفر نکرده بودند و دیدارهای نمایندگان دو کشور نیز در کشور ثالث برگزار می‌شد، بعد از آنکه کنفدراسیون فوتبال آسیا میزبانی را در دو گروه لیگ قهرمانان به سعودی‌ها داد، اعتراض‌های شدیدی را از سوی مسئولان ایرانی شاهد بودیم.

این نگرانی از چند هفته قبل وجود داشت که عربستانی‌ها با توجه به مناقشه‌های سیاسی سال‌های اخیر در هنگام اقامت دو نماینده ایران کارشکنی‌هایی انجام بدهند تا تمرکز اعضای دو تیم فولاد و استقلال را بهم بریزند. از آنجایی که چند سال قبل هم وقتی تیم‌های ایرانی به عربستان سفر می‌کردند مشکلاتی در راستای ویزا و معطلی در فرودگاه و … به وجود می‌آمد پیش‌بینی می‌شد بازهم چنین مسأله‌ای تکرار شود اما تا این لحظه سعودی‌ها هیچ کارشکنی‌ای انجام ندادند.

اعضای دو تیم فولاد و استقلال در بدو ورود به کشور عربستان مورد استقبال نمایندگان این کشور قرار گرفتند و با شاخه گل از آنها پذیرایی شد. همچنین در فرودگاه‌های ریاض و جده نیز هیچ معطلی برای دو نماینده ایران پیش نیامد.

فولادی‌ها یک بازی خود در پلی‌آف لیگ قهرمانان را در ریاض مقابل العین امارات انجام دادند و با برد 4 بر صفر به دور گروهی صعود کردند. اعضای تیم فولاد طی روزهای گذشته که در عربستان اقامت داشتند مشکل خاصی را تجربه نکردند.

اعضای تیم استقلال هم روز گذشته به عربستان رفتند تا آماده مسابقات لیگ قهرمانان شوند و طی 24 ساعت گذشته از میزبانی سعودی‌ها رضایت ندارند.استقلالی‌ها در بدو ورود به کشور عربستان با استقبال مسئولان کشور میزبان مواجه شدند و معطلی خاصی نیز در فرودگاه جده برای اعضای آبی‌پوش به وجود نیامد. همچنین عربستانی‌ها دو دستگاه اتوبوس در اختیار استقلال قرار دادند و پلیس جده نیز تا هتل اعضای این تیم را اسکورت کرد.

استقلالی‌ها در عربستان در هتلی اقامت پیدا کرده‌اند که خلوت است و از نظر رعایت پروتکل‌های بهداشتی مورد تأیید کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار گرفته است.

احمد مددی، مدیرعامل استقلال نیز در این خصوص گفته است: «میزبانی عربستانی‌ها تا اینجا خوب بوده و امیدوارم تا پایان مسابقات امکانات مدنظر ما تأمین شود.»

استقلالی‌ها حتی در بحث زمین تمرین هم درخواستی از طرف عربستانی داشتند که محقق شد. زمین تمرینی که مسئولان برگزاری در جده در اختیار استقلال قرار داده بودند، با یک تیم دیگر مشترک بود که استقلالی‌ها درخواست کردند زمین اختصاصی در اختیارشان باشد و این امر هم محقق شد. از این رو استقلالی‌ها تمرینات خود را زیر نور و بدون مسأله خاصی ادامه می‌دهند.

حالا تا اینجای رقابت‌های لیگ قهرمانان کشور عربستان از دو نماینده ایران میزبانی خوبی داشته و اگر این روند ادامه داشته باشد، مشخص می‌شود که سعودی‌ها مشکلات قبلی را فراموش کردند و قصد دارند در ورزش از در دوستی با ایران وارد شوند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.