کیوسک؛ 12 آوریل

گاردین، نیویورک تایمز، واشنگتن پست

بیکاری کارگران جوان سیاهپوست در مرکز توجه گاردین قرار گرفته است. نیویورک‌ تایمز از تأسیسات هسته‌ای نطنز گفته است و واشنگتن پست هم نگران سرنوشت مهاجران و پلیس آمریکاست.

گاردین

گاردین با تجزیه‌وتحلیل خود نشان می‌دهد که کارگران جوان سیاهپوست سه برابر بیشتر از همتایان سفیدپوست خود در طول همه‌گیری بیکار هستند. این روزنامه می‌گوید میزان بیکاری جوانان سیاهپوست در سه ماهه آخر سال 2020 مثل اوایل دهه 1980 در زمان شورش‌های بریکستون بود. گاردین می‌افزاید کارشناسان هشدار داده‌اند همه‌گیری «نابرابری‌های ریشه‌دار» را در بازار کار آشکار کرده است.

تصویر نیکلا استرجن، وزیر اول اسکاتلند، که با گاردین مصاحبه اختصاصی داشته، در صفحه نخست به چشم می‌خورد با این توضیح که شماره 10 (دفتر رسمی نخست‌وزیر انگلیس در داونینگ استریت در لندن) نمی‌تواند مانع استقلال شود.

تیتری دیگر در صفحه نخست از کاهش محدودیت‌های کرونایی در انگلیس می‌گوید: «هوشیار باشید؛ نخست‌وزیر با بازگشایی‌ها در انگلیس گفت».  نخست‌وزیر انگلیس با بازگشایی‌ها در انگلیس می‌گوید از آزادی‌ها لذت ببرید، اما در برابر خطرات محتاط باشید.

نیویورک تایمز

نیویورک‌ تایمز به حادثه در تأ‌سیسات هسته‌ای نطنز در ایران توجه کرده است با این تیترها: «انفجار خطرناک در مرکز هسته‌ای نطنز، ایران را خشمگین کرده است». «خرابکاری مشکوک است». «این حمله ممکن است به تلاش‌ها برای راه‌اندازی دوباره مذاکره و توافق 2015 با ایالات متحده آسیب بزند».

عکس یک این روزنامه هم با آماده‌شدن برای رقابت‌های شهرداری نیویورک، مدعیان اصلی در رقابت‌های شهرداری نیویورک را نشان می‌دهد.

تیتری دیگر در صفحه نخست به آموزش آنلاین با شروع پاندمی توجه کرده است: «بعد از کووید هم برخی از دانش‌آموزان می‌خواهند آنلاین آموزش ببینند» .

در صفحه نخست تصویری هم از هیدکی ماتسویاما، بازیکن حرفه‌ای گلف دیده می‌شود با این توضیحات: تاریخ‌سازی در آگوستا (شهری در ایالت جورجیا)؛ هیدکی ماتسویاما از ژاپن نخستین بازیکن آسیایی است که قهرمان مسابقات مسترز شد.

واشنگتن پست

واشنگتن‌ پست بر مهاجران و سیاست‌ها در این زمینه تمرکز کرده است: «مانعی در برنامه مرزی بایدن» تیتری است که توضیح می‌دهد سیاست جدید مهاجران مکزیک بر مصیبت‌های مرزی بایدن می‌افزاید.

عکس یک این روزنامه هم مهاجران، عمدتا از آمریکای مرکزی، را نشان می‌دهد که در پناهگاه Good Samaritan، در 30 مارس در شهر سیوداد خوارس در مکزیک اقامت دارند.

تیتری دیگر تحلیلی از محاکمه درک شووین، افسر پلیس آمریکایی، ارایه می‌دهد که سال گذشته با گذاشتن زانویش روی گردن جورج فلویدِ سیاهپوست باعث مرگ او شد و این روزها دادگاه او برگزار شده است: «پرونده شووین پلیس را در محاکمه قرار می‌دهد». این تیتر توضیح می‌دهد که  در حالی که روسای سابق درک شووین برای محکوم کردن او صف می‌کشند، با این دادگاه در واقع «پلیس» در آمریکا در حال محاکمه است.

تیتر «در طول دهه‌ها، فریاد علیه نابرابری‌های خطرناک» در صفحه نخست توضیح می‌دهد که چگونه اعتراضی در یکی از شهرهای کشاورزی کارولینای شمالی باعث جنبش ملی شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.