فرار المپین‌های ایرانی از دست کرونا!

تمامی ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی با هماهنگی مسئولان وزارت ورزش واکسینه شدند

بعد از هماهنگی‌های صورت‌گرفته، تمامی ورزشکاران ایرانی که سهمیه المپیک و پارالمپیک را کسب کرده‌اند یا شانس حضور در این رویداد را دارند، واکسن کرونا را دریافت کردند.

با توجه به حساسیت بازی‌های المپیک از چندی پیش با توجه به درخواست مسئولان ورزش کشور، ورزشکارانی که حضورشان در المپیک قطعی شده، در اولویت دریافت واکسن کرونا قرار گرفتند.

بعد از اینکه چند هفته قبل پارالمپیکی‌ها واکسن کرونا را دریافت کردند، از روز سه‌شنبه رسما واکسیناسیون ورزشکاران المپیکی هم آغاز شد. مجتبی عابدینی، کاپیتان تیم‌ملی شمشیربازی نخستین ورزشکاری بود که واکسن کرونا را دریافت کرد و بعد از او دیگر هم‌تیمی‌هایش در تیم‌ملی شمشیربازی واکسینه شدند.»

نوبت به اعضای تیم‌ملی والیبال، بسکتبال، بوکس، کاراته، تکواندو و سایر ورزشکاران و تیم‌های ورزشی هم رسید که در محل در نظر گرفته شده در مجموعه ورزشی آزادی دوز اول واکسن خود را دریافت کنند.

قرار است طی روزهای آینده همه ورزشکارانی که حضورشان در المپیک توکیو قطعی شده، واکسن کرونا را دریافت کنند، چون در حال حاضر برخی از آنها در شهرها و کشورهای دیگر به سر می‌برند.

فدراسیون والیبال در این‌باره اعلام کرده گروه اول از ملی‌پوشان والیبال که تست کرونای آنها در 14 روز گذشته منفی بوده است، با حضور در این ستاد دوز اول واکسن کرونا را دریافت کردند. دیگر اعضای تیم‌ملی والیبال طی روزهای آینده دوز اول را دریافت می‌کنند و دوز دوم واکسن کرونا 28 روز آینده تزریق خواهد شد.

مهدی علی‌نژاد، معاون وزیر ورزش که ناظر واکسیناسیون ورزشکاران بود، در این‌باره می‌گوید: «به خاطر توجه ویژه وزارت ورزش و جوانان به ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی، ایران جزو اولین کشورهایی است که کاروان المپیکی و پارالمپیکی خود را واکسینه می‌کند. در راستای توجهات دولت به بحث قهرمانان ملی  و سلامت آنها، براساس دستور وزیر ورزش تصمیم‌ گرفته شد تا واکسیناسیون ورزشکاران المپیکی هرچه سریع‌تر انجام شود. پانزدهم فروردین اولین مرحله واکسیناسیون برای ورزشکاران پارالمپیکی انجام شد و امروز نیز برای ورزشکاران المپیکی انجام می‌شود. حدود ۱۲۵ نفر از کاروان پارالمپیکی‌ها و حدود ۳۰۰ نفر از ورزشکاران المپیکی مرحله اول واکسن را دریافت کردند. همه واکسن‌ها مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی است.»

با آماری که معاون وزیر ورزش ارابه کرده، بدون شک ورزشکاران بیشتری از تعداد کاروان اعزامی واکسینه می‌شوند، چون در خیلی از رشته‌ها هنوز اسامی نفرات اعزامی مشخص نیست و فدراسیون‌ها مجبورند یک لیست احتمالی را برای دریافت واکسن اعلام کنند. به عنوان مثال در رشته کشتی با وجود اینکه تعداد سهمیه‌ها تقریبا مشخص شده، اما نفرات اعزامی بعد از بررسی کادرفنی و حضور ملی‌پوشان در تورنمنت‌های مختلف رونمایی خواهند شد. به همین دلیل و در شرایطی که تعداد سهمیه‌های ایران در المپیک به حدود 60 رسیده، حدود 300 نفر از ورزشکاران و مربیان واکسن را دریافت می‌کنند که قطعا بخشی از آنها به المپیک اعزام نمی‌شوند.

غلامرضا نوروزی، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی درباره واکسیناسیون المپیکی‌ها می‌گوید: «جدول زمانبندی واکسیناسیون مشخص شده و ورزشکاران تیم‌های مختلف در زمان‌های مشخص شده جهت تزریق واکسن مراجعه می‌کنند. طبق پیگیری‌های انجام‌شده واکسیناسیون ورزشکارانی که در اردو یا در مسابقات خارج از کشور برای کسب سهمیه هستند هم انجام می‌شود. توصیه می‌کنیم که ورزشکاران علاوه بر انجام‌شدن واکسیناسیون، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند که ان‌شاءالله بتوانیم از این مرحله عبور کنیم و کاروان پاک و سالمی را از لحاظ این بیماری در المپیک ۲۰۲۱ داشته باشیم.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.