4 تیم ایرانی علیه کرونا و سیاست

نمایندگان فوتبال ایران از چهارشنبه کار خود را در لیگ قهرمانان آسیا آغاز می‌کنند

ایران به عنوان تنها نماینده در غرب آسیا با 4 تیم پای به لیگ قهرمانان آسیا می‌گذارد، در حالی که کرونا و مسائل سیاسی میزبانی را از ایران سلب کرده است.

اعتراض‌ها و انتقادهای ایرانی‌ها برای تغییر میزبان مسابقات لیگ قهرمانان آسیا نتیجه‌ای نداد و هر چهار تیم ایرانی در کشورهای دیگر دور گروهی این مسابقات در سال 2021 را پشت‌سر خواهند گذاشت. ایران تنها کشوری در غرب آسیاست که چهار تیم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان دارد. استقلال، پرسپولیس تراکتور و فولاد سفیران فوتبال باشگاهی ایران در آسیا هستند.

استقلال با دو قهرمانی در آسیا و پرسپولیس فینالیست دو دوره لیگ قهرمانان را می‌توان بزرگ‌ترین باشگاه‌های قاره کهن دانست. فولاد و تراکتور هم به دنبال دفاع از اعتبار فوتبال ایران هستند. فولاد با پیروزی پرگل مقابل العین امارات نشان داد که چشمه جوشان فوتبال ایران و خوزستان همواره می‌تواند جاری باشد و ستاره‌های جدید را به فوتبال آسیا و حتی جهان معرفی کند.

مرحله گروهی رقابت‌ها از 25 فرودین 1400 آغاز و روز 9 اردیبهشت به پایان می‌رسد. چهارشنبه سه تیم پرسپولیس، تراکتور و فولاد خوزستان به مصاف حریفان خود می‌روند و استقلال روز جمعه نخستین مسابقه خود را برگزار می‌کند.

با اینکه کرونا و شرایط سیاسی همه شرایط را علیه ایران کرده، اما هر چهار تیم ایرانی بدون شک شانس صعود از گروه خود را حتی به عنوان تیم اول خواهند داشت.

تراکتور باید با تیم‌های پاختاکور ازبکستان، الشارجه امارات و نیروی هوایی عراق بازی کند.

استقلال کار سختی در گروهی که تیم‌های الاهلی عربستان، الدحیل قطر و الشرطه عراق هستند، خواهد داشت.

فولاد خوزستان با السد قطر، النصر عربستان و الوحدات اردن روبه‌رو خواهد شد.

پرسپولیس نیز با الوحده امارات، گوای هند و الریان قطر برای صعود به دور بعدی رقابت خواهد کرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.