بازداشت 864 سارق در طرح رعد پلیس پایتخت

در این طرح  بیش از 4هزار و ۹۳۳ انواع سرقت شناسایی و کشف شد

چهل‌وسومین طرح رعد برگزار شد و در این طرح 864 سارق و مالخر دستگیر شدند.

سردار «حسین رحیمی» رئیس پلیس تهران بزرگ در اجرای چهل‌وسومین مرحله از طرح رعد پلیس پایتخت درباره جزئیات این طرح گفت: «در این مرحله از طرح با اجرای ۳۱۱ حکم قضائی و اقدامات اطلاعاتی صورت‌گرفته 864 سارق، مالخر و زورگیر دستگیر شدند. در این طرح  بیش از 4هزار و ۹۳۳ انواع سرقت شناسایی و کشف شد. در این مرحله از طرح رعد به ٨٣۴ پرونده رسیدگی شد و۳۰نفر از متهمان فراری دستگیر شدند. ارزش اموال مکشوفه از این تعداد پرونده، ۹میلیارد و ۶35میلیون تومان است.»

فرمانده انتظامی پلیس تهران با اشاره به کشف چهار اسلحه جنگی، ۲۷ سلاح سرد و ۱۶کیلوگرم انواع موادمخدر از متهمان ادامه داد: «در این طرح ۳۳ نفر از قاچاقچیان کالا دستگیر و کالای قاچاق به ارزش هشت‌ونیم‌میلیارد تومان از آنان کشف شد.»

سرقت مسلحانه از خودرو

سردار رحیمی با اشاره به کشف 132 خودرو و موتورسیکلت سرقتی گفت: «در ایام ماه مبارک تا به این ساعت دستوری برای ساعات منع تردد و محدودیت شبانه اعلام نشده است. اگر از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شود، اجرایی خواهد شد. بیش از 75درصد اصناف، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت‌می‌کنند. البته در این چند روز به بیش از 3هزار و۴۰۰ واحد صنفی تذکر داده شده است. ٣٠درصد از اموال مسروقه توسط سارقان فروخته می‌شود. مقداری که کشف می‌شود در کمترین زمان به دست صاحبان می‌رسد. ۲۰درصد اموالی هم که صاحبان‌شان شناسایی نمی‌شود، در سایتی زیر نظر پلیس اعلام می‌شود.»

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به سرقت مسلحانه خودرو در دوشنبه شب گذشته در منطقه خلازیر گفت: «دوشنبه شب گذشته ساعت ۲ بامداد افرادی در حال سرقت بودند. آنها با دیدن مأموران گشت به سمت آنان شلیک کردند. این افراد موفق به سرقت نشدند. در درگیری با مأموران پلیس یک نفر از مجرمان مجروح شد. سه نفر دیگر نیز دستگیر شدند.»

او در پایان گفت: «در چهار سال گذشته سهم سرقت به زیر ۲۰.۵درصد رسیده است که نسبت به آمار کشوری حدود 8درصد کاهش یافته که این امر نشانگر اجرای موفق طرح‌ها بوده است.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.