پیام تبریک رهبران جهان به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان

تعدادی از رهبران کشورهای جهان طی پیام‌هایی آغاز ماه مبارک رمضان را به شهروندان مسلمان کشور خود و مسلمانان جهان تبریک گفتند.
جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا، در پیام خود با اشاره به اینکه مسلمانان ماه رمضان را جشن می‌گیرند به افزایش نفرت‌پراکنی و جرایم مرتبط با آن علیه مسلمانان در کشور اشاره کرد.
بایدن با بیان اینکه مسلمانان هنوز هدف خشونت، تعصب و جنایات نفرت‌آمیز قرار دارند، تأکید کرد که این موارد غیرقابل قبول است.
او در ادامه گفت که مسلمانان نقش اصلی در تولید واکسن کرونا داشته و به عنوان کارکنان بخش درمان در خط مقدم مبارزه علیه پاندمی کرونا حضور دارند.
او همچنین گفت: «امسال جشن عید در کاخ سفید به صورت مجازی برگزار می‌شود، اما من و جیل مشتاقانه منتظریم تا «ان‌شاءاللّه» جشن عید فطر سال آینده را در کاخ سفید به صورت حضوری برگزار کنیم.»
آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، نیز طی پیام تبریک خود گفت: «امیدوارم همه مسلمانان ماه رمضانی توأم با آرامش داشته باشند.» مرکل با تأکید بر اینکه ماه رمضان ماه همبستگی است گفت: «لازم است در روزهای سخت به دلیل پاندمی صبور باشیم.»
بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس، در پیام توییتری خود ضمن تبریک ماه رمضان به مسلمانان جهان و تأکید بر حفظ پروتکل‌های بهداشتی طی پاندمی کرونا گفت: «امیدوارم ماه روزه‌داری، نماز و خیرات برای همه مسلمانان آرامش به همراه داشته باشد.»
جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، نیز پس از تبریک ماه رمضان گفت: «شاید پاندمی کرونا امسال هم جلوی گرد آمدن ما (طی ماه رمضان) را بگیرد؛ اما نمی‌تواند از گرامیداشت ارزش‌های بنیادین در قلب مسلمانان و اسلام جلوگیری کند.»
ترجمه و گزارش: مهرناز الماسی
منبع: توییتر

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.