براساس نظر رهبری وقتی که ستاد ملی تصمیم می‌گیرد دیگر یک تصمیم جمعی است

واکنش محمود واعظی به گلایه‌های وزیر بهداشت

رئیس‌دفتر رئیس‌جمهوری در یک گفت‌وگوی صریح رسانه‌ای ضمن تشریح روند تصمیم‌گیری در ستاد ملی کرونا، تلویحا پاسخ برخی مطالب مطرح‌شده از سوی وزیر بهداشت در روزهای گذشته را داد

شهروند آنلاین: رئیس‌دفتر رئیس‌جمهوری گفت: «اینکه من به عنوان یک دستگاه عضو شورا و ستادی باشم و فکر کنم که باید فقط آن ستاد تصمیمات و نظرات من را اجرا کند، این درست نیست؛ ضمن اینکه جای این حرف‌ها در همان جلسات است نه در بین عموم.»

رئیس‌دفتر رئیس‌جمهوری در یک گفت‌وگوی صریح رسانه‌ای ضمن تشریح روند تصمیم‌گیری در ستاد ملی کرونا، تلویحا پاسخ برخی مطالب مطرح‌شده از سوی وزیر بهداشت در روزهای گذشته را داد.

محمود واعظی گفت: «براساس نظر رهبری وقتی که ستاد ملی تصمیم می‌گیرد دیگر یک تصمیم جمعی است و این روشن است. اینکه اگر کسی فکر کند که در ستاد ملی فقط مباحث در ارتباط با نظر یک دستگاه است که اصلا دیگر تشکیل ستاد معنایی ندارد!»

واعظی افزود: «مجلس و قوه قضائیه و ستاد مشترک در آن جلسات حضور دارند و تصمیمات ستاد با در نظرگرفتن همه جنبه‌های زندگی مردم است. شاید برای یک پزشک راحت باشد که بگوید اولین کار این است که ما همه کشور را ببندیم اما برای این کار اول باید یک بودجه بزرگی را فراهم کنیم تا کسی که مغازه‌ای دارد و برای آن اجاره، مالیات و چک می‌دهد تدبیری داشته باشیم.»

رئیس‌دفتر رئیس‌جمهوری گفت: «نمی‌شود که ما بگوییم آن مغازه را ببند و تمام. پس مردم چه می‌شوند؟ این تجربه صرفا تجربه ما هم نیست تجربه اکثر کشورهاست که آنچه که وزارت اقتصاد می‌گوید با آنچه وزارت بهداشت می‌گوید لزوماً با هم یکی نیست اما باید درنهایت به یک جا برسد و متفق شود و این کار در درون یک ستاد رخ می‌دهد.»

رئیس‌دفتر رئیس‌جمهوری یادآور شد: «البته این هم کار درستی نیست که وقتی همه مردم رعایت می‌کنند و فوتی‌ها کم می‌شود، یک دستگاه فکر کند همه کارها را او کرده است و به آن افتخار کند اما به محض اینکه اتفاقی می‌افتد یا مردم رعایت نمی‌کنند یا به هر دلیل دیگری موج تازه‌ای شکل بگیرد، انگشت اتهام را به سمت دستگاه‌های دیگر بگیریم؛ اینکه کار درستی نیست.»

واعظی ادامه داد: «وزارت کشور ما همان وزارت کشوری است که کارهای بزرگی در آن 18 هفته انجام داد و ما آرامشی در کشور داشتیم یا وزیر حمل‌ونقل ما همان وزیری است که هر چه به او ابلاغ شد را انجام داد و این به نظرم کمی بی‌انصافی است که ما چنین حرف‌هایی درباره همکاران‌مان بزنیم. ضمن اینکه نباید با حرف‌های‌مان روی اعصاب مردم راه برویم و مرتبا حرف‌های بسیار تند و منفی بزنیم. وظیفه ما حرف‌زدن نیست، وظیفه ما عمل‌کردن است.»

او یادآور شد: «ما که نمی‌خواهیم کاری به این بزرگی را مدام با سخنرانی پیش ببریم. ما اینجا عید داشتیم اما آیا ترکیه هم عید داشت؟ تمام کشورهای اروپایی عید داشتند؟ آنها که نزدیک 30 تا 40درصد مردم‌شان هم واکسن زده بودند، پس آنها چرا دچار پیک تازه‌ای شدند؟ پس ما باید همه حرف‌ها را به مردم بزنیم. وقتی یک ویروس جهش‌یافته می‌آید همه چیز را به هم می‌زند.»

رئیس‌دفتر رئیس‌جمهوری گفت: «ما الان 13 تا 14 ماه است که با کرونا مواجه هستیم و همه ورژن‌های مختلف آن را دیده‌ایم پس نباید زمانی که گرفتار هستیم آن را از دوش خود برداریم و به روی دوش دیگران‌ بندازیم. ما باید به مردم بگوییم که ویروس جهش‌یافته وارد کشور شده و باید همه مثل اسفند سال 98 دست در دست هم بدهیم و راه‌حل این است؛ وگرنه هر کس می‌تواند مشکل خود را گردن دیگری بیندازد.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.