جنجال پس از شلیک پلیس آمریکا به یک سیاهپوست دیگر

شلیک به یک مرد سیاهپوست دیگر توسط پلیس در نزدیکی محل قتل جورج فلوید در مینه‌سوتا جنجال‌آفرین شد.
ویدیوی موجود از دوربین‌های پلیس نشان می‌دهد که «دانته رایت» در حال رانندگی بود که توسط پلیس راهور بروکلین، در مینه‌سوتا، متوقف شده و به او دستور داده شد از خودروی خود خارج شود. پس از درگیری این مرد سیاهپوست با پلیس، دانته به درون خودرو بازگردانده شد‌.
زمانی که یک افسر پلیس قصد داشت برای بازداشت دانته از اسلحه شوکر استفاده کند، به اشتباه با هفت‌تیر معمولی به «دانته» شلیک کرده که موجب مرگ او شد.
مادر دانته، در حالی که قادر به کنترل اشک‌های خود نبود به خبرنگاران گفت که در لحظه توقف پسرش توسط پلیس در حال مکالمه با او بوده و قرار بوده که اطلاعات مربوط به بیمه خودرو را به پلیس راهنمایی‌ورانندگی اعلام کند، اما پلیس از دانته خواسته‌ که تماس را قطع کرده و از خودرو پیاده شود. پس از تماس‌های مکرر سرانجام فردی تلفن همراه دانته را پاسخ داده و او از طریق تماس تصویری با جسم بی‌جان پسر خود در خودرو مواجه شده است.
رئیس پلیس بروکلین اعلام کرد که شلیک گلوله تصادفی بوده و ویدیوی واقعه برای اثبات غیرعمدی بودن آن توسط خود پلیس در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است. رئیس پلیس و افسری که گلوله را شلیک کرده هر دو استعفا داده‌اند. با این حال این حادثه به تشنجات در مینه‌سوتا که با شروع دادگاه رسیدگی به قتل جورج فلوید دوباره اوج یافته بود، دامن زده و موج جدیدی از اعتراضات سیاهپوستان را به همراه داشته است.
مترجم: مهرناز الماسی
منبع: abc Philadelphia

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.